Quote from Funbeat user on 28 May 2010, 18:15Jag hadde inte brytt mig så mycket om vad det står på ramen, om man nu inte har någon favorit, som du inte verkar ha.
Huvudsaken är ju att du blir nöjd med ditt köp. Välj en cykel som du tycker om useende mässigt, och om du även trivs med at cykla på den,
Jag hadde inte brytt mig så mycket om vad det står på ramen, om man nu inte har någon favorit, som du inte verkar ha.
Huvudsaken är ju att du blir nöjd med ditt köp. Välj en cykel som du tycker om useende mässigt, och om du även trivs med at cykla på den,
Quote from Funbeat user on 30 May 2010, 20:36Börja med att kika på begagnat runt 3-5k för att sen hamna på nya prylar runt 10k, så klassiskt. Känner så igen mig.. 🙂
Själva jakten på ett bra köp är jäkla kul och spännande. Du kommer göra ett bra köp den dagen du väl bestämmer dig för något. Förmodl
Börja med att kika på begagnat runt 3-5k för att sen hamna på nya prylar runt 10k, så klassiskt. Känner så igen mig.. 🙂
Själva jakten på ett bra köp är jäkla kul och spännande. Du kommer göra ett bra köp den dagen du väl bestämmer dig för något. Förmodl
Quote from Funbeat user on 31 May 2010, 11:14Jag gillar Bianchin bäst. Den är dessutom från italien. Men som tjej och nybörjare så är det nog bäst att köpa Scott Contessa Speedster 15
från cykloteket. De har ju dessutom livstids service.
Jag gillar Bianchin bäst. Den är dessutom från italien. Men som tjej och nybörjare så är det nog bäst att köpa Scott Contessa Speedster 15
från cykloteket. De har ju dessutom livstids service.
Quote from Funbeat user on 31 May 2010, 12:02Gör inte som jag: Köp *inte* en jättebillig begagnad racer som du sedan försöker fixa till och uppgradera bara för att upptäcka att vevlagret inte går att få loss från ramen, ens med uppvärmning och mycket kraft.
Köp sedan inte en 3000-kronorscykel som
Gör inte som jag: Köp *inte* en jättebillig begagnad racer som du sedan försöker fixa till och uppgradera bara för att upptäcka att vevlagret inte går att få loss från ramen, ens med uppvärmning och mycket kraft.
Köp sedan inte en 3000-kronorscykel som
Quote from Funbeat user on 31 May 2010, 13:42Det där med att kunna hämta en cykel från en affär i Sverige är värt en hel del.
Det där med att kunna hämta en cykel från en affär i Sverige är värt en hel del.
Quote from Funbeat user on 31 May 2010, 15:01Hade jag varit tjej så hade den översta av dina varit mitt val.
Endast baserat på look.Den gröna bianchin är nostalgi vad gäller färgval.
Hade jag varit tjej så hade den översta av dina varit mitt val.
Endast baserat på look.
Den gröna bianchin är nostalgi vad gäller färgval.
Quote from Funbeat user on 31 May 2010, 18:41Du känner själv om du vill gå upp på carbon ramar. Men med tanke på var din resa började så känns det som att du kanske går över din budget med Giant cykeln.
Mellan Bianchi hojarna så skulle jag se det som så är det värt 1700 spänn att hämta den hos en h
Du känner själv om du vill gå upp på carbon ramar. Men med tanke på var din resa började så känns det som att du kanske går över din budget med Giant cykeln.
Mellan Bianchi hojarna så skulle jag se det som så är det värt 1700 spänn att hämta den hos en h
Quote from Funbeat user on 1 June 2010, 14:27Även om priset är viktigt är jag övertygad om att du på sikt har mycket att tjäna på att köpa cykeln från en lokal seriös cykelhandlare.
Förr eller senare, förmodligen förr eftersom du är ganska ny på det här med cykling, så behöver du hjälp. Om du köpe
Även om priset är viktigt är jag övertygad om att du på sikt har mycket att tjäna på att köpa cykeln från en lokal seriös cykelhandlare.
Förr eller senare, förmodligen förr eftersom du är ganska ny på det här med cykling, så behöver du hjälp. Om du köpe
Quote from Funbeat user on 2 June 2010, 09:18Det är en bra cykel. Vikten är helt ok för det priset, och för en Scott Speedster 15 är det definitivt ett konkurrenskraftigt pris.
Som jag skrev skulle jag dock hellre betala lite extra hos "min" handlare då den extraservice med inställningar etc. man
Det är en bra cykel. Vikten är helt ok för det priset, och för en Scott Speedster 15 är det definitivt ett konkurrenskraftigt pris.
Som jag skrev skulle jag dock hellre betala lite extra hos "min" handlare då den extraservice med inställningar etc. man
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 13:28Hehehe!
Jag gillar detta skarpt. Först funderar över en begagnad och sedan tittar du på nya cyklar i en högre prisklass 🙂 Jag gjorde något liknande, skulle bara köpa en ny cykeltröja och kom hem med en cykel för 30.000 😉/Stefan
Hehehe!
Jag gillar detta skarpt. Först funderar över en begagnad och sedan tittar du på nya cyklar i en högre prisklass 🙂 Jag gjorde något liknande, skulle bara köpa en ny cykeltröja och kom hem med en cykel för 30.000 😉
/Stefan