Quote from Guest on 22 September 2008, 17:39Vad tror ni generellt om att köpa begagnade högprofilhjul istället för att köpa nya. Det är ju rätt stor skillnad att köpa zipp 404/808 för 13 000 kr istället för 20 000... Om de använts i tävlingssammanhang en säsong kan de väl inte vara så kassa? Vad sk
Vad tror ni generellt om att köpa begagnade högprofilhjul istället för att köpa nya. Det är ju rätt stor skillnad att köpa zipp 404/808 för 13 000 kr istället för 20 000... Om de använts i tävlingssammanhang en säsong kan de väl inte vara så kassa? Vad sk
Quote from Funbeat user on 22 September 2008, 17:49jag köpte ett par grammo viper 50 mm tub från zepnat.com i england för under 8000 kr inkl frakt. de väger in på under 1450 g och är riktigt sköna. jag fick dock lämna in dem för ett glappande nav (American Classic) efter ca 50 mil och sedan dess (3 veckor
jag köpte ett par grammo viper 50 mm tub från zepnat.com i england för under 8000 kr inkl frakt. de väger in på under 1450 g och är riktigt sköna. jag fick dock lämna in dem för ett glappande nav (American Classic) efter ca 50 mil och sedan dess (3 veckor
Quote from Funbeat user on 22 September 2008, 17:50En fråga i samma härad: Hur stor skillnad får jag med ett par sjyssta högprofilhjul jämfört med mina nuvarande Bontrager Race Lite om jag snittar sådär 35 km/h? 40 km/h?
En fråga i samma härad: Hur stor skillnad får jag med ett par sjyssta högprofilhjul jämfört med mina nuvarande Bontrager Race Lite om jag snittar sådär 35 km/h? 40 km/h?
Quote from Funbeat user on 22 September 2008, 17:51till anders. ställ samma fråga eller kolla gamla trådar på happymtb så får du flera riktigt utförliga svar på tids- och wattbesparingarna man får av högprofil
till anders. ställ samma fråga eller kolla gamla trådar på happymtb så får du flera riktigt utförliga svar på tids- och wattbesparingarna man får av högprofil
Quote from Funbeat user on 22 September 2008, 18:04Linus, jag skulle inte tveka att köpa begagnat. Men 13 000 låter dyrt. Många med Zipp har spons och får nya hjul och då är det prut läge..
Sen är det som vanligt, är hjulen hela och runda?
Linus, jag skulle inte tveka att köpa begagnat. Men 13 000 låter dyrt. Många med Zipp har spons och får nya hjul och då är det prut läge..
Sen är det som vanligt, är hjulen hela och runda?
Quote from ellen olsson on 22 September 2008, 21:33Du kan köpa nya Zipp 404 från Allebike för drygt 13000:- så jag förstår inte varför du skulle betala lika mycket för begagnade...
Du kan köpa nya Zipp 404 från Allebike för drygt 13000:- så jag förstår inte varför du skulle betala lika mycket för begagnade...
Quote from Funbeat user on 23 September 2008, 07:41Linus,
Jag har köpt mig ett par zedtech, begagnat. Det dröjer till nästa säsong innan jag kan se sviter av slitagemässiga problem. Men jag vet inte varför det skulle vara så automatiskt. Själv skulle jag inte se en tanke att mina Race lite hjul vore slit
Linus,
Jag har köpt mig ett par zedtech, begagnat. Det dröjer till nästa säsong innan jag kan se sviter av slitagemässiga problem. Men jag vet inte varför det skulle vara så automatiskt. Själv skulle jag inte se en tanke att mina Race lite hjul vore slit
Quote from Funbeat user on 23 September 2008, 07:43Anders,
Sannolikt ingen skillnad alls om du tänker på snitthastighet. Däremot märker du nog att toppfarten ökar och att cykeln är lite bekvämare på de höga farterna (som i för sig kan sluta i högre snittfart). Inte minst hänger cykeln med när det krävs at
Anders,
Sannolikt ingen skillnad alls om du tänker på snitthastighet. Däremot märker du nog att toppfarten ökar och att cykeln är lite bekvämare på de höga farterna (som i för sig kan sluta i högre snittfart). Inte minst hänger cykeln med när det krävs at
Quote from Funbeat user on 23 September 2008, 08:15Tack för alla svar 🙂 (t+)
Tack för alla svar 🙂 (t+)
Quote from Funbeat user on 23 September 2008, 08:24Jag tror att träning betyder mer än hjulen.
Jag tror att träning betyder mer än hjulen.