Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBehålla vikten?
You need to log in to create posts and topics.

Hej Alla!
Jag behöver tips och råd av er! Jag är en nybörjare och har precis börjat löpa lite mest för mig själv då, inga mål att starta i tävlingar eller liknande!

Mitt "problem" är då, jag är 193cm och väger 87kg, ganska lång och smal, vill helst inte

Enda sättet att inte gå ner i vikt är att inte göra av med mer energi än du stoppar i dig. Dvs, om du går ner i vikt ska du äta mer eller röra på dig mindre. Förutom att få i dig direkt efter träning spelar det inte någon roll när du stoppar i dig dina kc

Det svaret gav ju mycket. Spelar stor roll vad personen i fråga äter. Om man redan tycker man är smal och inte vill gå ned i vikt kan det ju vara bra att hålla koll på vad man äter? Kanske inte så lätt att äta den rätta mängden mat för att behålla vikten.

No offense men ditt inlägg faljerar hårt när du säger "det finns bättre" och sen direkt länkar till aftonbladet 😉

Tänker inte ens klicka på den länken utan bidrar med bättre och mer läsvärda länkar om energibehov och viktuppgång
http://traningslara.se/a

Min personliga uppfattning är att de flesta som tränar mindre än tio timmar i veckan och som inte är växande tonåringar eller ammande kvinnor inte har några större problem med att undvika viktnedgång. Kroppen sköter det där ganska bra. Du kommer att bli h

Tror jag tog de första två länkarna och klistrade in. La inte någon energi i att leta rätt på bra källor. Därför jag skrev "Finns nog bättre, fler tips, bara söka på google :)" Menade på att det bästa kan vara att söka reda på informationen själv.

Som ko