Quote from Guest on 15 March 2011, 11:53Hej. Jag har fått ett erbjudande att köpa en ny cykel men känner mig lite tveksam inför ramstorleken. Jag kör nu på en Crescent stl 52 och den känns aningen liten. Den jag ev. ska köpa är en Focus stl 56 och känns vid första tanken för stor. Men, jag har
Hej. Jag har fått ett erbjudande att köpa en ny cykel men känner mig lite tveksam inför ramstorleken. Jag kör nu på en Crescent stl 52 och den känns aningen liten. Den jag ev. ska köpa är en Focus stl 56 och känns vid första tanken för stor. Men, jag har
Quote from Funbeat user on 15 March 2011, 12:03Fick tipset att framnavet ska döljas bakom styret när du sitter på cykeln och håller händerna på bromsarna. Kan du se navet sitter du "fel" på ett eller annat sätt. David kommer säkert med ett bättre svar snart.
Fick tipset att framnavet ska döljas bakom styret när du sitter på cykeln och håller händerna på bromsarna. Kan du se navet sitter du "fel" på ett eller annat sätt. David kommer säkert med ett bättre svar snart.
Quote from Funbeat user on 15 March 2011, 12:20Nu har förutsättningarna förändrats. Han som säljer cykeln har även en identisk 54:a ram liggandes och plockar utan problem över utrustningen på den om så önskas. Så då är frågan: vilken storlek ska jag välja?
Nu har förutsättningarna förändrats. Han som säljer cykeln har även en identisk 54:a ram liggandes och plockar utan problem över utrustningen på den om så önskas. Så då är frågan: vilken storlek ska jag välja?
Quote from Rasmus Olsson on 15 March 2011, 12:36Är det en räcer, mtb, cx eller vad?
Många gånger är det bättre köpa en för liten än en för stor om du ligger mellan två storlekar.
Men viktigast: hur är den att sitta på?
Är det en räcer, mtb, cx eller vad?
Många gånger är det bättre köpa en för liten än en för stor om du ligger mellan två storlekar.
Men viktigast: hur är den att sitta på?
Quote from Funbeat user on 15 March 2011, 13:29Racer. Focus Varido
Racer. Focus Varido
Quote from Rasmus Olsson on 15 March 2011, 13:32Kort styrstam: nervösare styrning
Längre styrstam: långsammare styrning
Perfekt styrstam: perfekt styrning ;~)
Kort styrstam: nervösare styrning
Längre styrstam: långsammare styrning
Perfekt styrstam: perfekt styrning ;~)
Quote from Funbeat user on 15 March 2011, 13:54Vad är då en perfect styrstam? 9 cm, 11cm, 13cm?
Vad är då en perfect styrstam? 9 cm, 11cm, 13cm?
Quote from Rasmus Olsson on 15 March 2011, 14:00Det bror på din kropp, armlängd, överkropp osv.
Det bror på din kropp, armlängd, överkropp osv.
Quote from Funbeat user on 15 March 2011, 14:00det finsn många okända kvar i ekvationen, så utan att ha närstuderat Focusen geometri och utan att veta ngt om dina sittställningspreferenser
så skulle jag definitivt tro på 54:an. 56 (om den har någorlunda representativ geometri) blir ganska stort för di
det finsn många okända kvar i ekvationen, så utan att ha närstuderat Focusen geometri och utan att veta ngt om dina sittställningspreferenser
så skulle jag definitivt tro på 54:an. 56 (om den har någorlunda representativ geometri) blir ganska stort för di
Quote from Funbeat user on 15 March 2011, 14:13Bruse, kan jag ha ett riktmärke? Är det bättre med en 52:a och 13 cm än en 54:a och 9 cm? (Bara ett exempel)
Bruse, kan jag ha ett riktmärke? Är det bättre med en 52:a och 13 cm än en 54:a och 9 cm? (Bara ett exempel)