Quote from Guest on 25 July 2011, 09:51Mitt upplägg närmaste tiden är:
Dag 1, 5km (full fart!)
Dag 2, Vila
Dag 3, 10 km (lugnt)
Dag 4, Vila
Dag 5, 7,3 km (intervall)
Dag 6, Vila
Dag 7, Vila (ev. Cykling)Dag 8, 5 km (full fart)
Dag 9, Vila
Dag 10, 16 km (lugnt) (ökar med 1km varje pass!)
Dag
Mitt upplägg närmaste tiden är:
Dag 1, 5km (full fart!)
Dag 2, Vila
Dag 3, 10 km (lugnt)
Dag 4, Vila
Dag 5, 7,3 km (intervall)
Dag 6, Vila
Dag 7, Vila (ev. Cykling)
Dag 8, 5 km (full fart)
Dag 9, Vila
Dag 10, 16 km (lugnt) (ökar med 1km varje pass!)
Dag
Quote from Funbeat user on 25 July 2011, 10:01Ang. ökning och skada har jag sedan många år lärt mig regeln 3 steg fram, 1 tillbaka. I mitt fall innebär det att jag ökar tiden på mitt långpass med 10 min i tre veckor och sen minskar med 10 den fjärde (ex. 60 - 70 - 80 - 70 - 80 - 90) osv. I övrigt kän
Ang. ökning och skada har jag sedan många år lärt mig regeln 3 steg fram, 1 tillbaka. I mitt fall innebär det att jag ökar tiden på mitt långpass med 10 min i tre veckor och sen minskar med 10 den fjärde (ex. 60 - 70 - 80 - 70 - 80 - 90) osv. I övrigt kän
Quote from Funbeat user on 25 July 2011, 10:10För att kunna svara på din fråga måste vi veta hur din träningsbakgrund ser ut, och hur dina träningsveckor de senaste månaderna sett ut?
För att kunna svara på din fråga måste vi veta hur din träningsbakgrund ser ut, och hur dina träningsveckor de senaste månaderna sett ut?
Quote from Johan Lindh on 25 July 2011, 10:39Med tanke på att du har sprungit tre pass i veckan de senaste månaderna och förutsatt att det har kännts bra tror jag inte att ditt upplägg är skadligt. Det verkar vettigt och sansat. Jennifers idé om att låta var fjärde vecka vara en vilovecka med kortar
Med tanke på att du har sprungit tre pass i veckan de senaste månaderna och förutsatt att det har kännts bra tror jag inte att ditt upplägg är skadligt. Det verkar vettigt och sansat. Jennifers idé om att låta var fjärde vecka vara en vilovecka med kortar
Quote from Funbeat user on 25 July 2011, 11:30Tack för svaren!
När det gäller min träningsbakgrund, så är den framtills för 14månader sedan nästan obefintlig. Har spelat en hel del golf, men inte på tillräcklig nivå för att klassas som träning.
I maj förra året klarade jag av att springa 200 meter
Tack för svaren!
När det gäller min träningsbakgrund, så är den framtills för 14månader sedan nästan obefintlig. Har spelat en hel del golf, men inte på tillräcklig nivå för att klassas som träning.
I maj förra året klarade jag av att springa 200 meter