Quote from Guest on 14 April 2009, 19:53Hej
Igår var jag hemma hos en kompis och prov cyklade hans nya mountainbike en Commencal Normal Disc
http://www.cykloteket.se/ProductDetail.aspx?ProductID=9468Har nu blivit helt såld på den! blev så förvånad hur "lätt" det var att cykla på den, den väg
Hej
Igår var jag hemma hos en kompis och prov cyklade hans nya mountainbike en Commencal Normal Disc
http://www.cykloteket.se/ProductDetail.aspx?ProductID=9468
Har nu blivit helt såld på den! blev så förvånad hur "lätt" det var att cykla på den, den väg
Quote from Funbeat user on 14 April 2009, 20:03På Blocket finns massor av begagnade cyklar. För 1500 hittar du inte en ny duglig mountainbike.
Med lite tur kan du hitta en okej begagnad. Om din kompis är duktig på cyklar så ta med honom om du ska köpa begagnat. Om slitdelarna är alltför slitna kan de
På Blocket finns massor av begagnade cyklar. För 1500 hittar du inte en ny duglig mountainbike.
Med lite tur kan du hitta en okej begagnad. Om din kompis är duktig på cyklar så ta med honom om du ska köpa begagnat. Om slitdelarna är alltför slitna kan de
Quote from Funbeat user on 14 April 2009, 20:06Men jag är inge bra på cy0klar alls och inte han heller egentligen.
Jag har kollat på blocket, men vet inte vad man ska titta efter för att få en liknande sån där cykel.
Den var så lätt att cykla på, svårt att beskriva men man typ gled fram på den:P
Men jag är inge bra på cy0klar alls och inte han heller egentligen.
Jag har kollat på blocket, men vet inte vad man ska titta efter för att få en liknande sån där cykel.
Den var så lätt att cykla på, svårt att beskriva men man typ gled fram på den:P
Quote from Funbeat user on 14 April 2009, 20:53Det var nog "ny-cykel-känslan" du upplevde. Allt är insmort, justerat, däcken rätt pumpade, allt löper tyst och friktionsfritt. Då känns det lätt att cykla!
Men vad har du tänkt använda cykeln till? Kommer du att cykla stigar? Hur knöliga stigar i så fall
Det var nog "ny-cykel-känslan" du upplevde. Allt är insmort, justerat, däcken rätt pumpade, allt löper tyst och friktionsfritt. Då känns det lätt att cykla!
Men vad har du tänkt använda cykeln till? Kommer du att cykla stigar? Hur knöliga stigar i så fall
Quote from Funbeat user on 14 April 2009, 20:59Det är svårt att köpa beg MTB, fler grejer som kan vara skadade/slitna sen går dom hårdare och vurpar oftare. Jag skulle aldrig köpa en begagnad MTB pga denna risken.
Det är svårt att köpa beg MTB, fler grejer som kan vara skadade/slitna sen går dom hårdare och vurpar oftare. Jag skulle aldrig köpa en begagnad MTB pga denna risken.
Quote from Funbeat user on 14 April 2009, 21:13Klart man kan köpa begagnad mtb och ändå få en duglig cykel. Men då ska man helst veta vad man ska kolla efter. En ny mtb rasar fort i värde, inte så kul att lägga ut mycket pengar innan man säkert vet att det är en kul hobby. Då är det bättre att köpa en
Klart man kan köpa begagnad mtb och ändå få en duglig cykel. Men då ska man helst veta vad man ska kolla efter. En ny mtb rasar fort i värde, inte så kul att lägga ut mycket pengar innan man säkert vet att det är en kul hobby. Då är det bättre att köpa en
Quote from Funbeat user on 14 April 2009, 22:20Om jag fått 100:- varje gång jag blivit ombedd att titta på något MTB kap någon köpt som sen börjar krångla skulle jag sluta jobba
Om jag fått 100:- varje gång jag blivit ombedd att titta på något MTB kap någon köpt som sen börjar krångla skulle jag sluta jobba
Quote from Funbeat user on 14 April 2009, 22:30Jag kommer inte köra specielt hårt med cykeln isåfall, är nybörjare så blir lite små stenar små rötter osv, inga direkta farter heller, motionsspår med lite mer teräng typ.
Jag blev förvånad när jag såg hur dyrt det var med cyklar hade inte dom priserna
Jag kommer inte köra specielt hårt med cykeln isåfall, är nybörjare så blir lite små stenar små rötter osv, inga direkta farter heller, motionsspår med lite mer teräng typ.
Jag blev förvånad när jag såg hur dyrt det var med cyklar hade inte dom priserna
Quote from Camilla Höög on 14 April 2009, 23:00Jag har för mig att bara byte av min trasiga bakväxel inklusive arbetet gick på 1000 kr. Så se upp med billiga begagnade MTB. Det blir lätt att bara reparationskostnaderna drar iväg flera tusen även om du gör arbetet själv.
Spara hellre ihop till en vetti
Jag har för mig att bara byte av min trasiga bakväxel inklusive arbetet gick på 1000 kr. Så se upp med billiga begagnade MTB. Det blir lätt att bara reparationskostnaderna drar iväg flera tusen även om du gör arbetet själv.
Spara hellre ihop till en vetti
Quote from Funbeat user on 15 April 2009, 09:25Om man inte ska cykla alltför hårt, inte har särskilt mycket pengar och bara vill testa cykla i skogen behövs ingen supercykel. 10,000 är mycket att lägga ut på en ny cykel innan man ens vet om det är är kul att hoja i skogen. Dessutom köper nybörjare oft
Om man inte ska cykla alltför hårt, inte har särskilt mycket pengar och bara vill testa cykla i skogen behövs ingen supercykel. 10,000 är mycket att lägga ut på en ny cykel innan man ens vet om det är är kul att hoja i skogen. Dessutom köper nybörjare oft