Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Såhär är det, har försökt starta upp lite lätt med löpningen nu i sommar och har sprungit 5,6 och 7km pass i ca 2 månader. Idag sprang jag 11 km med joggingvagn i 6,59 tempo och blev sjukt taggad över att springa milen för första gången på 2 år. Detta har

Om man tycker de är roligt och tränar varje vecka så kommer du fixa det.
Kroppen behöver bara vänja sig vid att vara ute längre pass.

Finns säkert massor med experter där ute som säger ditt eller datt, men lyssna på dig själv.

Kör på

Patrick

Jag vet att många kommer att säga "klart du ska det"!

Men jag gör inte det. Jag har aldrig förstått nybörjare som ger sig på längre lopp det första de gör.

Anmäl dig t ex till Telge Stadslopp (5km) i augusti istället som första tävling. Kanske Hässeleby

Patrick och Sven, jag resonerar precis som ni bägge två faktiskt! Å ena sidan är det ju helt klart bäst att skynda långsamt och köra millopp som jag har tidigare erfarenhet och som är en distans jag vet att jag klarar. Å andra sidan är det en otrolig kick

Håller med Sven!

Har själv som mål att fixa en halvmara, en helmara och sen bli ultralöpare 🙂 Men jag ser ingen glädje i att göra något av detta om jag inte klarar det på en viss tid & skadefritt. Håller därmed fullständigt med föregående talare och inväntar tålmodigt d

Om du är van att springa på asfalt, så kan du alltid ta det som ett långpass i 6:30/tempo eller så? För om du skall springa "aslångt" till våren, borde du ju trappa upp dina långpass redan nu. Åtta veckor kvar, höj med 2km varannan vecka så är du framme v

Du kan ju lugnt trappa upp och se hur det känns. Man måste ju inte bestämma sig redan nu, men det är klart att det är en anmälningsavgift som ryker i så fall.