Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonBehöver träningstips
You need to log in to create posts and topics.

Hej

Min första tråd här på Funbeat. Det är så att jag har "lite" problem med min träning och hälsa så jag tänkte höra med er, vad ni har för förslag/åsikter. Jag är en motionslöpare i bakgrunden men började för ca 1 år sedan träna mer och då med inrikt

Utbränd?
Det kan te sig på många sätt.

Jag har varit inne på det förut men vet inte riktigt. Det bästa vore kanske att byta ut träningstiden mot att ut och gå istället, gå 1-1 1/2 timme per dag, 5-6 dagar i veckan i 3-4 veckor och sedan börja om med träningen? Någon som har råkat ut för utbrä

Samtidigt som att träna med kompisar, i en träningsgrupp, är kul och motiverande är det också en risk om man inte har ett eget träningsprogram eller iaf en plan som man följer. Annars är risken att man hetsar varann eller helt enkelt följer någon annans p

Det kan som sagt vara en nackdel att börja träna med en klubb och få nya kompisar, om man inte är försiktig. Det får bli att ta det lugnt ett tag och sedan mjukstarta inför sommarens aktiviteter (Vansbro, Kalmar m.m)

Hehe äta, jag äter som en häst tycke

Lätt träning (annorlunda/annan träning), pyssla hemma (bygga om, måla, möblera om), ut och umgås med vänner som inte tränar/har andra intressen.
Lägga om kosten lite, "tröstäter/frossar" du ibland/får sötsugsmani?

Tala med en läkare?

Har börjat att plugga så visst har man annat att göra samt att ut och gå tycker man är kul och att simma lite lugnt kan man också göra någon gång i veckan.
Ang. Maten så är jag sådan som har börjat (även där det senaste året) att tänka på vad jag stoppa

De kallar mig avfallskvarnen på firman. Äter allt och mer därtill (H)

Haha jag förstår :). Tur att man är den sortens person som verkligen älskar mat med så att vara hungrig är ingen nackdel (förutom att det kan finnas risk att stoppa in för mycket)

Jag skulle nog testa att göra en ordentlig hälsokontroll/besiktning på närmaste vårdcentral som utför sådan. Kostar som att gå till tandläkaren ungefär och det gör man ju av nån anledning varje år...

Samtal med läkare
Koll av hjärta och lungor
Komplett b