Quote from Guest on 16 March 2010, 16:53Kamrater!
Jag ska köra två korta triathlon-lopp i sommar, och har anmält mig till några löptävlingar med 1 mils distans som längst. Problemet är att jag inte får någon ordning alls på min löpning. Anledningen är säkert en kombination av många saker, men
Kamrater!
Jag ska köra två korta triathlon-lopp i sommar, och har anmält mig till några löptävlingar med 1 mils distans som längst. Problemet är att jag inte får någon ordning alls på min löpning. Anledningen är säkert en kombination av många saker, men
Quote from Funbeat user on 16 March 2010, 17:03Det är nog bara att kämpa på:) den där underbara känslan när man flyger fram och det känns som att benen orkar hur länge som helst kommer efter ganska lång tid, för mig iallafall. Men testa att variera lite så kanske det känns roligare, springa med någon
Det är nog bara att kämpa på:) den där underbara känslan när man flyger fram och det känns som att benen orkar hur länge som helst kommer efter ganska lång tid, för mig iallafall. Men testa att variera lite så kanske det känns roligare, springa med någon
Quote from Funbeat user on 16 March 2010, 17:05Att ha någon att tävla mot och bli peppad av hjälper väääldigt mycket 😀
Att ha någon att tävla mot och bli peppad av hjälper väääldigt mycket 😀
Quote from Catharina Brattlin on 16 March 2010, 17:13Du är väl läkare och känner ju till att vi har dels central kapacitet (flåset) men även lokal (musklerna). 🙂
Mitt tips? Sänk tempot alt behåll samma snigeltempo, som Du håller den första km ett par km till. Sen kommer Du att öka farten automatiskt.
At
Du är väl läkare och känner ju till att vi har dels central kapacitet (flåset) men även lokal (musklerna). 🙂
Mitt tips? Sänk tempot alt behåll samma snigeltempo, som Du håller den första km ett par km till. Sen kommer Du att öka farten automatiskt.
At
Quote from Funbeat user on 16 March 2010, 18:55Jag tycker tyvärr det låter som det vanliga problemet cykel vs löpning. Du har fixat ett bra flås men "fel" muskler från cykeln du kan alltså förse dina muskler med en hel massa syre men inget där att ta hand om det -> mjölksyra.
Det tråkiga tipset är a
Jag tycker tyvärr det låter som det vanliga problemet cykel vs löpning. Du har fixat ett bra flås men "fel" muskler från cykeln du kan alltså förse dina muskler med en hel massa syre men inget där att ta hand om det -> mjölksyra.
Det tråkiga tipset är a
Quote from Funbeat user on 17 March 2010, 06:44Sänk farten?
Men framför allt se till att öka kadensen om du inte redan ligger på 90 (3 steg per sekund).
Jag tycker att man då med automatik får ett effektivare löpsteg och benen orkar springa längre.
Sänk farten?
Men framför allt se till att öka kadensen om du inte redan ligger på 90 (3 steg per sekund).
Jag tycker att man då med automatik får ett effektivare löpsteg och benen orkar springa längre.
Quote from Funbeat user on 17 March 2010, 10:36Öka farten istället, fast kortare sträckor. När man springer fort får man ett bättre löpsteg, bättre hållning och starkare muskler.
Lägg intervallpass eller fartpass där du kör kortare sträckor med högt tempo. Då får du känslan av gasell-fart. Sedan test
Öka farten istället, fast kortare sträckor. När man springer fort får man ett bättre löpsteg, bättre hållning och starkare muskler.
Lägg intervallpass eller fartpass där du kör kortare sträckor med högt tempo. Då får du känslan av gasell-fart. Sedan test
Quote from Funbeat user on 17 March 2010, 10:49Den här nya trenden "intervallträning" verkar nästan lika fanatisk som LCHF och barfotalöpning. 😉
Den här nya trenden "intervallträning" verkar nästan lika fanatisk som LCHF och barfotalöpning. 😉
Quote from Elias Engqvist on 17 March 2010, 10:56Ja, det är ju jättenytt med intervallträning!!!
Ja, det är ju jättenytt med intervallträning!!!
Quote from Funbeat user on 17 March 2010, 14:28*Fnissar i skägget*
*Fnissar i skägget*