Quote from Guest on 12 October 2013, 14:18Vad tror ni om Bontanger SSR hjul (TREK madone 3.5)? Är det något ni tror duger eller skulle ni ha bytat och mot vad iså fall? Har ni erfarenhet av dem?
Varför skulle du ha bytat isf?
Tips på andra/bättre hjul för 2-4000:- hjulparet?
Vad tror ni om:
DT
Vad tror ni om Bontanger SSR hjul (TREK madone 3.5)? Är det något ni tror duger eller skulle ni ha bytat och mot vad iså fall? Har ni erfarenhet av dem?
Varför skulle du ha bytat isf?
Tips på andra/bättre hjul för 2-4000:- hjulparet?
Vad tror ni om:
DT
Quote from Funbeat user on 12 October 2013, 14:28Andra bra sidor med billiga hjul. Sidorna är säkra att beställa ifrån!
http://www.bike-discount.de/shop/k632/rennrad-laufradsatz.html
http://www.evanscycles.com/categories/components/wheels
http://www.chainreactioncycles.com/se/en/wheels?f=2259
http:/
Andra bra sidor med billiga hjul. Sidorna är säkra att beställa ifrån!
http://www.bike-discount.de/shop/k632/rennrad-laufradsatz.html
http://www.evanscycles.com/categories/components/wheels
http://www.chainreactioncycles.com/se/en/wheels?f=2259
http:/
Quote from Funbeat user on 12 October 2013, 15:59TUSEN TACK!!
Eftersom jag kan 0 gällande hjul undrar jag om det blir märkbar skillnad från de hjul som ingår i min madone och de du rekomenderar!? Vad blir bättre? Om du fick välja ett par, vilken av alla de du skrev skulle du ta då? Tack för bra länkar
TUSEN TACK!!
Eftersom jag kan 0 gällande hjul undrar jag om det blir märkbar skillnad från de hjul som ingår i min madone och de du rekomenderar!? Vad blir bättre? Om du fick välja ett par, vilken av alla de du skrev skulle du ta då? Tack för bra länkar
Quote from Lars Ekegård on 12 October 2013, 17:13Mest pang för pengarna
http://www.actionsports.de/gb/Wheels/Wheelset-Specials/Road-Racing-Wheels-28inch/Fun-Works-N76-NoTubes-ZTR-Alpha-340-Road-Laufradsatz-1390g::54353.html
Mest pang för pengarna
Quote from Berit Bengtson on 12 October 2013, 18:37Martin N undrade:
> Vad tror ni om:
> DT Swiss http://www.bikester.se/357062.htmlDe hjulen tror jag att du kan få problem med, åtminstone bakhjulet och om specen stämmer:
"Baknav: Inbyggnadsbredd: 135 mm" och
"Bakhjul: Konstruerad för bromstyp: Fälgar &
Martin N undrade:
> Vad tror ni om:
> DT Swiss http://www.bikester.se/357062.html
De hjulen tror jag att du kan få problem med, åtminstone bakhjulet och om specen stämmer:
"Baknav: Inbyggnadsbredd: 135 mm" och
"Bakhjul: Konstruerad för bromstyp: Fälgar &
Quote from Funbeat user on 15 October 2013, 21:21Mera hjultips
http://www.velo.se/cykling/hjultest-forza-cirrus-lekhjul/
kan dessa vara något?
Mera hjultips
http://www.velo.se/cykling/hjultest-forza-cirrus-lekhjul/
kan dessa vara något?
Quote from Berit Bengtson on 15 October 2013, 22:24De har åtminstone för många nackdelar för att vara intressanta för mig,
ur specen:
-Weight front wheel : 675g
-Weight rear wheel : 925g
-Max. recommended rider weight : 95kg (hjul med så låg cyklistvikt har även andra nackdelar)
-Rim width : 19,4mm (allde
De har åtminstone för många nackdelar för att vara intressanta för mig,
ur specen:
-Weight front wheel : 675g
-Weight rear wheel : 925g
-Max. recommended rider weight : 95kg (hjul med så låg cyklistvikt har även andra nackdelar)
-Rim width : 19,4mm (allde
Quote from Funbeat user on 16 October 2013, 08:36Den där bilden känns det som om man får ta med en nypa salt, får ju räkna med faktorer som däckkvalitet, åkares och cykels vikt och säkerligen fler aspekter. Men sett från säljsynpunkt så klingar det ju skitfint.
Den där bilden känns det som om man får ta med en nypa salt, får ju räkna med faktorer som däckkvalitet, åkares och cykels vikt och säkerligen fler aspekter. Men sett från säljsynpunkt så klingar det ju skitfint.
Quote from Funbeat user on 16 October 2013, 09:27"Den där bilden känns det som om man får ta med en nypa salt"
Varför då?
Varken däckets kvalitet eller cykelns vikt påverkar väl aerodynamiken på hjulet?
Tyngre ekipage = Högre däcktryck
Sedan så säljer väl inte "bilden" något, bara förordar fälgar so
"Den där bilden känns det som om man får ta med en nypa salt"
Varför då?
Varken däckets kvalitet eller cykelns vikt påverkar väl aerodynamiken på hjulet?
Tyngre ekipage = Högre däcktryck
Sedan så säljer väl inte "bilden" något, bara förordar fälgar so
Quote from Funbeat user on 16 October 2013, 09:57Håkan, kör du tubeless med dina Alpha340?
Om jag fattar det rätt kan de användas med eller utan slang? Men för att köra tubeless krävs speciella däck? (Många frågetecken här...)
Håkan, kör du tubeless med dina Alpha340?
Om jag fattar det rätt kan de användas med eller utan slang? Men för att köra tubeless krävs speciella däck? (Många frågetecken här...)