Quote from Funbeat user on 22 January 2013, 13:59Det verkar dyrt för den lampan. Den får knappt mottrafikanterna att blända av.
Det verkar dyrt för den lampan. Den får knappt mottrafikanterna att blända av.
Quote from Funbeat user on 22 April 2013, 19:52Maken har nu cyklat för första gången denna säsong, första gången sedan han fick en Philips-lampa i present av mig. Han är morgonpigg, så han cyklade hemifrån innan det blev ljust i morse... Jag vet, han är lite galen... 😉
I vilket fall som helst, så kä
Maken har nu cyklat för första gången denna säsong, första gången sedan han fick en Philips-lampa i present av mig. Han är morgonpigg, så han cyklade hemifrån innan det blev ljust i morse... Jag vet, han är lite galen... 😉
I vilket fall som helst, så kä
Quote from Funbeat user on 22 April 2013, 21:07Är det den nya modellen med en kulled i fästet? Verkar vara lite problem med att den tippar. Tryck i lite tandkräm med slipmedel i eller riktigt friktionsgegga och se om det blir bättre.
Är det den nya modellen med en kulled i fästet? Verkar vara lite problem med att den tippar. Tryck i lite tandkräm med slipmedel i eller riktigt friktionsgegga och se om det blir bättre.
Quote from Funbeat user on 23 April 2013, 07:27Styrbjörn,
Tack för tips! Vet ej, köpte den via Rose i höstas, men ska så klart tipsa maken om knepet!
Kram,
Jenny
Styrbjörn,
Tack för tips! Vet ej, köpte den via Rose i höstas, men ska så klart tipsa maken om knepet!
Kram,
Jenny
Quote from Funbeat user on 23 April 2013, 14:20Man kan undra om Philips aktieägare är representerade i tråden.
Varför annars skulle man använda lagen som slagträ (felaktigt dessutom) och
uppmana till att verbalt ofreda alla vars belysning inte råkar behaga ens ego?Att "blända" är ett högst subjektiv
Man kan undra om Philips aktieägare är representerade i tråden.
Varför annars skulle man använda lagen som slagträ (felaktigt dessutom) och
uppmana till att verbalt ofreda alla vars belysning inte råkar behaga ens ego?
Att "blända" är ett högst subjektiv
Quote from Funbeat user on 23 April 2013, 15:23peter: Jag skrev i en annan tråd om att bli bländad av någon ljusstark okänd cykellampa jag mött en gång, den lampan satt på cykeln, inte en pannlampa. Det var inte som att bli bländad av mötande bil, där man enkelt kan titta åt sidan och fortfarande se v
peter: Jag skrev i en annan tråd om att bli bländad av någon ljusstark okänd cykellampa jag mött en gång, den lampan satt på cykeln, inte en pannlampa. Det var inte som att bli bländad av mötande bil, där man enkelt kan titta åt sidan och fortfarande se v
Quote from Funbeat user on 23 April 2013, 17:34"Det var inte som att bli bländad av mötande bil, där man enkelt kan titta åt sidan och fortfarande se vägen och dit man åker"
Jag vet inte riktigt vad för slags fotonkanon du mött men både cykelbelysning och en bilstrålkastare är punktformiga ljuskällo
"Det var inte som att bli bländad av mötande bil, där man enkelt kan titta åt sidan och fortfarande se vägen och dit man åker"
Jag vet inte riktigt vad för slags fotonkanon du mött men både cykelbelysning och en bilstrålkastare är punktformiga ljuskällo
Quote from Funbeat user on 24 April 2013, 06:43JK, det stämmer, med en ljussvag lampa försvinner ens egen syn vid bländande möte oavsett fordonsslag.
Ett möte med en bil med H ute på en obelyst landsväg förutsätter starkt eget lyse eller så förblindas man.
JK, det stämmer, med en ljussvag lampa försvinner ens egen syn vid bländande möte oavsett fordonsslag.
Ett möte med en bil med H ute på en obelyst landsväg förutsätter starkt eget lyse eller så förblindas man.
Quote from Berit Bengtson on 24 April 2013, 08:59Jenny
Tack för återkopplingen, hoppas att din make får till riktningen på Philips-lampan så att han även blir nöjd med ljusets längd från den.
Eftersom du köpte den i höstas är det en Gen1-lampa med det äldre fästet.
Så här skall mellanläggen i det monter
Jenny
Tack för återkopplingen, hoppas att din make får till riktningen på Philips-lampan så att han även blir nöjd med ljusets längd från den.
Eftersom du köpte den i höstas är det en Gen1-lampa med det äldre fästet.
Så här skall mellanläggen i det monter