Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBelysning
You need to log in to create posts and topics.

Det verkar dyrt för den lampan. Den får knappt mottrafikanterna att blända av.

Maken har nu cyklat för första gången denna säsong, första gången sedan han fick en Philips-lampa i present av mig. Han är morgonpigg, så han cyklade hemifrån innan det blev ljust i morse... Jag vet, han är lite galen... 😉

I vilket fall som helst, så kä

Är det den nya modellen med en kulled i fästet? Verkar vara lite problem med att den tippar. Tryck i lite tandkräm med slipmedel i eller riktigt friktionsgegga och se om det blir bättre.

Styrbjörn,
Tack för tips! Vet ej, köpte den via Rose i höstas, men ska så klart tipsa maken om knepet!
Kram,
Jenny

Man kan undra om Philips aktieägare är representerade i tråden.
Varför annars skulle man använda lagen som slagträ (felaktigt dessutom) och
uppmana till att verbalt ofreda alla vars belysning inte råkar behaga ens ego?

Att "blända" är ett högst subjektiv

peter: Jag skrev i en annan tråd om att bli bländad av någon ljusstark okänd cykellampa jag mött en gång, den lampan satt på cykeln, inte en pannlampa. Det var inte som att bli bländad av mötande bil, där man enkelt kan titta åt sidan och fortfarande se v

"Det var inte som att bli bländad av mötande bil, där man enkelt kan titta åt sidan och fortfarande se vägen och dit man åker"

Jag vet inte riktigt vad för slags fotonkanon du mött men både cykelbelysning och en bilstrålkastare är punktformiga ljuskällo

JK, det stämmer, med en ljussvag lampa försvinner ens egen syn vid bländande möte oavsett fordonsslag.

Ett möte med en bil med H ute på en obelyst landsväg förutsätter starkt eget lyse eller så förblindas man.

Jenny
Tack för återkopplingen, hoppas att din make får till riktningen på Philips-lampan så att han även blir nöjd med ljusets längd från den.
Eftersom du köpte den i höstas är det en Gen1-lampa med det äldre fästet.
Så här skall mellanläggen i det monter