Quote from Funbeat user on 23 May 2012, 19:42Kollade idag och nej, ingen i girot2012 cyklade med knäna utåt..
Kollade idag och nej, ingen i girot2012 cyklade med knäna utåt..
Quote from Funbeat user on 23 May 2012, 20:51Har lagt märke till det också! Dom verkar dessutom ha en något högre effekt med mindre ansträngningsgrad än mig...konstigt!
Har lagt märke till det också! Dom verkar dessutom ha en något högre effekt med mindre ansträngningsgrad än mig...konstigt!
Quote from Funbeat user on 23 May 2012, 20:54Det brukar ta ganska hårt på knäna om man har fel teknik eller inställning.
Det brukar ta ganska hårt på knäna om man har fel teknik eller inställning.
Quote from Funbeat user on 24 May 2012, 08:56Jag funderar på en sak relaterat till detta.
Hur är det med avståndet mellan pedalerna, det borde ju kunna påverka också.
Finns det några riktlinjer hur man ska tänka här. Ex. Mäta bredden av ett normalt gångsteg och försöka efterlikna det ?
Jag bytte vev
Jag funderar på en sak relaterat till detta.
Hur är det med avståndet mellan pedalerna, det borde ju kunna påverka också.
Finns det några riktlinjer hur man ska tänka här. Ex. Mäta bredden av ett normalt gångsteg och försöka efterlikna det ?
Jag bytte vev
Quote from Funbeat user on 24 May 2012, 22:48Lite intressant. Jag cyklar lite svagt inåt med knäna (som man ska).
Hade nyligen själv en kontrovers med en cykelaffär som jag köpt u-lås i. Jag ville lämna tillbaka det, då låshållaren var stört omöjlig att placera, utan att man stötte i, antingen med
Lite intressant. Jag cyklar lite svagt inåt med knäna (som man ska).
Hade nyligen själv en kontrovers med en cykelaffär som jag köpt u-lås i. Jag ville lämna tillbaka det, då låshållaren var stört omöjlig att placera, utan att man stötte i, antingen med
Quote from Funbeat user on 25 May 2012, 06:16Bara att byta cykelaffär. Jag skulle inte tolerera om en lbs börjar tjafsa emot. Kunden har ALLTID rätt 🙂
Bara att byta cykelaffär. Jag skulle inte tolerera om en lbs börjar tjafsa emot. Kunden har ALLTID rätt 🙂
Quote from Funbeat user on 14 August 2012, 10:23Fick problem med ont utsidan knä höger knä (ITB) tidigare i somras.
Jag noterade att benet flexade utåt under rundtrampet.
Läste i Andy Pruitts utmärkta bok om mitt problem och hur man bäst löser det.
Har sen ändrat följande saker efter rekommendationer
Fick problem med ont utsidan knä höger knä (ITB) tidigare i somras.
Jag noterade att benet flexade utåt under rundtrampet.
Läste i Andy Pruitts utmärkta bok om mitt problem och hur man bäst löser det.
Har sen ändrat följande saker efter rekommendationer
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 16:37Jag brukade reta min man som cyklar med knäna utåt och säga att han såg ut som en groda bakifrån, men killen som ställde in cykeln i cykelaffären sa bara glatt att folk är olika och så var det inget mer med det, så om du inte har några problem tycker jag
Jag brukade reta min man som cyklar med knäna utåt och säga att han såg ut som en groda bakifrån, men killen som ställde in cykeln i cykelaffären sa bara glatt att folk är olika och så var det inget mer med det, så om du inte har några problem tycker jag
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 16:50@Mattias J
Har efter startandet av denna tråden gjort just dessa justeringar som du också gjort och nu "rullar" knäna inte alls utåt som tidigare.
Fick detta gjort vid en ordentlig bikefit och det har känts bra sedan dess (vilket det iofs gjorde tidigar
@Mattias J
Har efter startandet av denna tråden gjort just dessa justeringar som du också gjort och nu "rullar" knäna inte alls utåt som tidigare.
Fick detta gjort vid en ordentlig bikefit och det har känts bra sedan dess (vilket det iofs gjorde tidigar
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 20:52Sen en tid tillbaka kör jag med "toe in" på klossarna. Trots att jag i viloläge pekar utåt med tårna. Känns bra efter drygt 100 mil med den inställningen och upplever mer kraft hela pedalvarvet. Genom att ställa dem "toe in" följer knät med i en rak linje
Sen en tid tillbaka kör jag med "toe in" på klossarna. Trots att jag i viloläge pekar utåt med tårna. Känns bra efter drygt 100 mil med den inställningen och upplever mer kraft hela pedalvarvet. Genom att ställa dem "toe in" följer knät med i en rak linje