Quote from Guest on 16 April 2009, 19:14Hej alla
Jag har nu åter börjat springa igen efter vintern (måste hålla mig inne under vintern pga köldastma) och precis som vanligt får jag ont i benhinnan på höger benet. Det är iaf vad jag tror att det är. Det värker på framsidan av höger underben. Ja
Hej alla
Jag har nu åter börjat springa igen efter vintern (måste hålla mig inne under vintern pga köldastma) och precis som vanligt får jag ont i benhinnan på höger benet. Det är iaf vad jag tror att det är. Det värker på framsidan av höger underben. Ja
Quote from Funbeat user on 16 April 2009, 19:24http://www.hemovningar.se/hem/oevningar/underben--fot/benhinnebesvaer/11-gummibandstraening-utsida.aspx
Testa den här sidan, finns bra övningar. Lycka till 🙂
Testa den här sidan, finns bra övningar. Lycka till 🙂
Quote from Funbeat user on 16 April 2009, 20:33E de någon som vet något om ont i benhinnor så är det Dr Noren. Läs noga hans föreslagna länk å så kan du ju äfvenledes fråga honom i hans egen privata tråd. Det brukar faktiskt jag göra å han blir inte alls så där djävla förbannad..utan mest kanske lite
E de någon som vet något om ont i benhinnor så är det Dr Noren. Läs noga hans föreslagna länk å så kan du ju äfvenledes fråga honom i hans egen privata tråd. Det brukar faktiskt jag göra å han blir inte alls så där djävla förbannad..utan mest kanske lite
Quote from Funbeat user on 16 April 2009, 22:01du kan sitta och trycka på benhinnan så att den blir irriterad, då läker den fortare. Också kan du spola med växelvis varmt/kallt vatten det har samma effekt. Sen kan du klibba på lite voltaren. gå till en naprapat och kolla upp om det är benhinnan eller
du kan sitta och trycka på benhinnan så att den blir irriterad, då läker den fortare. Också kan du spola med växelvis varmt/kallt vatten det har samma effekt. Sen kan du klibba på lite voltaren. gå till en naprapat och kolla upp om det är benhinnan eller
Quote from Funbeat user on 17 April 2009, 08:41Fan vilken bra site Tommy! 😀
Fan vilken bra site Tommy! 😀
Quote from Funbeat user on 17 April 2009, 10:07tack för länken, jag har haft en del benhinneproblem tidigare, önskar jag hade den siten och övningarna då...
tack för länken, jag har haft en del benhinneproblem tidigare, önskar jag hade den siten och övningarna då...
Quote from Funbeat user on 17 April 2009, 10:58Mittsvar från en annan tråd...
---------
Jag fick, precis som många många andra benhinneinflammation när jag började komma upp i 4 mil i veckan. Det som krävs för att bli av med en benhinneinflammation är enligt mig diciplin och tålamod, svårt nog kan ja
Mittsvar från en annan tråd...
---------
Jag fick, precis som många många andra benhinneinflammation när jag började komma upp i 4 mil i veckan. Det som krävs för att bli av med en benhinneinflammation är enligt mig diciplin och tålamod, svårt nog kan ja
Quote from Funbeat user on 17 April 2009, 18:21Tommy: Skall testa de övningarna och se om det hjälper.
Tinky: Bra tips, får testa dem också. Jag trodde dock att man skulle låta bli och träna när man hade ont i benhinnorna men det kanske är bättre att hålla igång så att benhinnorna blir tåliga och kl
Tommy: Skall testa de övningarna och se om det hjälper.
Tinky: Bra tips, får testa dem också. Jag trodde dock att man skulle låta bli och träna när man hade ont i benhinnorna men det kanske är bättre att hålla igång så att benhinnorna blir tåliga och kl
Quote from Funbeat user on 17 April 2009, 18:37Mitt eget svar från en annan tråd, lätt reviderat:
"I 18 månader, från våren 2007 till november 2008 försökte jag träna mig igenom min benhinneinflammation. Jag försökte också med "allt" annat: utprovning av skor och fotbäddar, liniment, antiinflammatori
Mitt eget svar från en annan tråd, lätt reviderat:
"I 18 månader, från våren 2007 till november 2008 försökte jag träna mig igenom min benhinneinflammation. Jag försökte också med "allt" annat: utprovning av skor och fotbäddar, liniment, antiinflammatori
Quote from Funbeat user on 17 April 2009, 19:11Helt rätt Eva.
Helt rätt Eva.