Quote from Guest on 25 July 2010, 13:25Jag har sen ca 3 månader börjat springa ca 3-4ggr i veckan. Men har innan det varit aktiv iform av gym och sånna saker. Efter varje pass får jag ont i mina benhinnor. Inte sådär så att det gör jätteont men endå så att det är störande från att få till de d
Jag har sen ca 3 månader börjat springa ca 3-4ggr i veckan. Men har innan det varit aktiv iform av gym och sånna saker. Efter varje pass får jag ont i mina benhinnor. Inte sådär så att det gör jätteont men endå så att det är störande från att få till de d
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 13:35Benhinneinflammation uppstår oftast på grund av ett felaktigt löpsteg och för svaga muskler på underbenets framsida. När du sätter i hålen hårt och resten av foten följer efter så orkar inte musklerna på framsidan hålla emot fotens rörelse tillräckligt oc
Benhinneinflammation uppstår oftast på grund av ett felaktigt löpsteg och för svaga muskler på underbenets framsida. När du sätter i hålen hårt och resten av foten följer efter så orkar inte musklerna på framsidan hålla emot fotens rörelse tillräckligt oc
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 13:39Många känner också av benhinnorna mer på monotona underlag som exempelvis asfalt och det kan vara en hjälp att springa mer terrängvarierat ett tag för att bli starkare generellt.
Fotisättningen verkar också vara något som hjälper vissa, om man har ett st
Många känner också av benhinnorna mer på monotona underlag som exempelvis asfalt och det kan vara en hjälp att springa mer terrängvarierat ett tag för att bli starkare generellt.
Fotisättningen verkar också vara något som hjälper vissa, om man har ett st
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 13:43Jag pronerar som en galning när jag går "naturligt" och hade jag inte haft hålfotsinlägg hade jag aldrig kunnat springa. Innan jag fick mina inlägg fick jag ont i knän/ben av allt, inklusive vanlig gång. Jag var inaktiv i princip hela min ungdom (från bar
Jag pronerar som en galning när jag går "naturligt" och hade jag inte haft hålfotsinlägg hade jag aldrig kunnat springa. Innan jag fick mina inlägg fick jag ont i knän/ben av allt, inklusive vanlig gång. Jag var inaktiv i princip hela min ungdom (från bar
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 18:14Med reservation att det finns många varianter som alla brukar kallas benhinneinflammation: som Olle skriver så ansträngs dessa muskler vid varje isättning av foten för hällöpare. Men, vanligt är också att man lyfter tårna mycket i varje steg, vilket ytter
Med reservation att det finns många varianter som alla brukar kallas benhinneinflammation: som Olle skriver så ansträngs dessa muskler vid varje isättning av foten för hällöpare. Men, vanligt är också att man lyfter tårna mycket i varje steg, vilket ytter
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 20:09Har själv varit drabbad av benhinneinflamation vid några tillfällen.
Jag tror att du har börjat alldeles för hårt, från gym och annan träning till att börja springa 3-4ggr i veckan det är väldigt tufft för benen.
Om man är inte har sprungit förut så ska m
Har själv varit drabbad av benhinneinflamation vid några tillfällen.
Jag tror att du har börjat alldeles för hårt, från gym och annan träning till att börja springa 3-4ggr i veckan det är väldigt tufft för benen.
Om man är inte har sprungit förut så ska m