Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej det är så att jag har under två år rehabat efter en korsbands operation. Tränar för att komma tillbaka och spela fotboll igen. Det är huvudmålet.

Under dessa åren har jag tränat fram väldigt mycket benstyrka samt bålstyrka. När jag väl kände att jag

Ta inte voltaren eller annan smärtstillande. Det tar bara bort symtomen och inte orsaken.

På tal om att Voltaren har jag en fråga. Pga en svullen stukning som gjorde akut ont under ansträgning frågade jag på apoteket efter något som bara var inflammationshämmande utan att nödvändigtvis vara smärtstillande för rehab. Hon tittade på mig som om j

Ja, det finns inflammationshämmande som inte är smärtstillande - till exempel ren kortison. Tror dock inte det finns receptfritt! I det receptfria sortimentet finns ju bara NSAID (som Voltaren) och den gelen är ju både och.

Jag hade gått till en utbildad ortopedtekniker, inte ortoped bara. EN undersökning bara är inte så dyr, kostade bara 300kr för mig. Då får man en hel del svar. Lycka till! 🙂

När vi ändå har Voltaren uppe.

Fick av läkaren veta att det inte var så stor fara att träna med Voltaren, efter som den inte döljer den "dåliga" smärtan. Osäker på exakt han sa, men det var jag som var den försiktige av oss. Ortoped med idrottsmedicin.

Det verkar finnas ett samband mellan diklofenak och allvarliga skador vid långvarigt bruk.