Quote from Guest on 4 May 2010, 15:15Vet inte om det här är riktigt rätt forum men jag behöver lite åsikter och erfarenheter, tips och idéer från andra där ute som kanske varit med om något liknande eller bara ser på det med andra ögon...
Har inte kunnat springa på två månader, när jag skul
Vet inte om det här är riktigt rätt forum men jag behöver lite åsikter och erfarenheter, tips och idéer från andra där ute som kanske varit med om något liknande eller bara ser på det med andra ögon...
Har inte kunnat springa på två månader, när jag skul
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 15:25Konsensus verkar vara att benhinneinflamation beror på att man lyfter foten på ett felaktigt sätt. Egentligen används ju inte muskeln som sitter vid benhinnan vid löpning.
Om man landar på hälen så måste man spjärna emot med foten för att den inte skall
Konsensus verkar vara att benhinneinflamation beror på att man lyfter foten på ett felaktigt sätt. Egentligen används ju inte muskeln som sitter vid benhinnan vid löpning.
Om man landar på hälen så måste man spjärna emot med foten för att den inte skall
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 19:44Benhinneinflammation kan också uppstå medialt utan att involvera tibialis anterior.
"Styrketräna underbenets främre muskler."
Jag kallar det "tårodd": ha hälarna på kanten av en bänk och lägg en hantel på tårna/mellan fötterna. Vicka fötterna upp och n
Benhinneinflammation kan också uppstå medialt utan att involvera tibialis anterior.
"Styrketräna underbenets främre muskler."
Jag kallar det "tårodd": ha hälarna på kanten av en bänk och lägg en hantel på tårna/mellan fötterna. Vicka fötterna upp och n
Quote from Funbeat user on 5 May 2010, 15:49Jag fick ordinationen 10x klassisk knäböj på ett ben i taget
10-15 steg "tå-paddling" (dra sig framåt genom att böja tårna)Du bör nog kolla med en sjukgymnast vad som kan orsakat besvären och få övningar som passar dig. Troligen gör du något fel som led
Jag fick ordinationen 10x klassisk knäböj på ett ben i taget
10-15 steg "tå-paddling" (dra sig framåt genom att böja tårna)
Du bör nog kolla med en sjukgymnast vad som kan orsakat besvären och få övningar som passar dig. Troligen gör du något fel som led
Quote from Funbeat user on 5 May 2010, 16:31Fel tråd.
Fel tråd.
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 10:03Sök på behinne eller skenbenen uppe till höger skall du få se på tusan.
Det finns massor av trådar om detta var av vissa innehåller 30 talet svar. Det verkar som man behöver ha lite flyt att få svar innan tråden sjunker ned i träsket
Sök på behinne eller skenbenen uppe till höger skall du få se på tusan.
Det finns massor av trådar om detta var av vissa innehåller 30 talet svar. Det verkar som man behöver ha lite flyt att få svar innan tråden sjunker ned i träsket