Quote from Funbeat user on 10 October 2009, 10:55Jag har gått med i den lokala simklubben och tyvärr bara varit med på ett tillfälle än men då simmade vi mest fram och tillbaka. Nu visste säkert de andra vad de skulle träna på och jag var ju purfärsk. Ibland kom tränarna fram och gav tips och råd. I slu
Jag har gått med i den lokala simklubben och tyvärr bara varit med på ett tillfälle än men då simmade vi mest fram och tillbaka. Nu visste säkert de andra vad de skulle träna på och jag var ju purfärsk. Ibland kom tränarna fram och gav tips och råd. I slu
Quote from Funbeat user on 10 October 2009, 12:13Det blir bättre Markku. Vi har en ELVAÅRIG demonstratris med, som visar först hur man ska göra.. SEN får vi prova själva. Efter att ha applåderat elvaåringen förstås!
Det senaste tipset jag har fått var att rumpan måste UPP UR vattnet mer.. så det har ja
Det blir bättre Markku. Vi har en ELVAÅRIG demonstratris med, som visar först hur man ska göra.. SEN får vi prova själva. Efter att ha applåderat elvaåringen förstås!
Det senaste tipset jag har fått var att rumpan måste UPP UR vattnet mer.. så det har ja
Quote from Funbeat user on 14 February 2010, 20:45Jag väcker liv i den här tråden för jag har kommit på att jag kanske sparkar i otakt - alltså att jag gärna vill sparka med vänster ben samtidigt som jag sträcker fram vänster arm och det är väl tvärtom mot vad man ska göra. Men om jag tittar på videon av
Jag väcker liv i den här tråden för jag har kommit på att jag kanske sparkar i otakt - alltså att jag gärna vill sparka med vänster ben samtidigt som jag sträcker fram vänster arm och det är väl tvärtom mot vad man ska göra. Men om jag tittar på videon av
Quote from Funbeat user on 14 February 2010, 21:24Hur öva upp rörligheten i fotleden? Det var nåt tips om att dra foten utefter botten, nåt mer tips? Finns stretchövningar?
Hur öva upp rörligheten i fotleden? Det var nåt tips om att dra foten utefter botten, nåt mer tips? Finns stretchövningar?
Quote from Håkan Öhling on 14 February 2010, 22:36Ali, du får nog titta mer noggrannt på Hacket 😉
Hela rotationsrörelsen i kroppen börjar med din spark med höger fot. Detta gör att vänster höft trycks ned (om man slappnar av och gör rätt som en direkt motreaktion på vänster spark). För att få riktigt b
Ali, du får nog titta mer noggrannt på Hacket 😉
Hela rotationsrörelsen i kroppen börjar med din spark med höger fot. Detta gör att vänster höft trycks ned (om man slappnar av och gör rätt som en direkt motreaktion på vänster spark). För att få riktigt b
Quote from Funbeat user on 15 February 2010, 06:48Har jag förstått det rätt om det innebär att vänster ben ska vara i det nedersta läget av sparken samtidigt som höger hand glider framåt? Om man då simmar tretakt med benen så kommer sparken med höger ben när man sträcker fullt ut med höger arm? Kanske är
Har jag förstått det rätt om det innebär att vänster ben ska vara i det nedersta läget av sparken samtidigt som höger hand glider framåt? Om man då simmar tretakt med benen så kommer sparken med höger ben när man sträcker fullt ut med höger arm? Kanske är
Quote from Håkan Öhling on 15 February 2010, 09:33Om du sparkar tretakt så betyder det tre spark per armtag! Då kommer du rätt... Detta är anledningen till att man måste ha 1, 3 eller 5 spark per armtag och aldrig jämnt antal.
Om du sparkar tretakt så betyder det tre spark per armtag! Då kommer du rätt... Detta är anledningen till att man måste ha 1, 3 eller 5 spark per armtag och aldrig jämnt antal.
Quote from Funbeat user on 15 February 2010, 10:43Jo, men jag tänkte på timingen av de tre sparkarna. Om man ligger och glider på vänster arm så börjar man väl sparka med höger ben samtidigt som man drar med vänster, sedan vänster när höger hand går i vattnet och så kommer högersparken igen när man sträc
Jo, men jag tänkte på timingen av de tre sparkarna. Om man ligger och glider på vänster arm så börjar man väl sparka med höger ben samtidigt som man drar med vänster, sedan vänster när höger hand går i vattnet och så kommer högersparken igen när man sträc
Quote from Håkan Öhling on 15 February 2010, 12:28Nä Ali. Så här är det.
Sparkar med höger och sträcker i vänster hand (så långt är vi överens).
Sen sparkar du en gång med vänster och en gång med höger fot (lite mindre markerade) för att sen trycka på lite mer ordentligt med vänster fot samtidigt som vän
Nä Ali. Så här är det.
Sparkar med höger och sträcker i vänster hand (så långt är vi överens).
Sen sparkar du en gång med vänster och en gång med höger fot (lite mindre markerade) för att sen trycka på lite mer ordentligt med vänster fot samtidigt som vän