Quote from Guest on 21 December 2014, 11:18Hej allihopa! Jag är ny här. Jag har tittat runt lite på forumet och tycker det verkar vara en riktigt trevlig jargong. Inte alls som i många andra forum. Därför ska jag våga mig på att fråga lite om våtdräkter (vilket ni säkert svarat på sisådär 200 gång
Hej allihopa! Jag är ny här. Jag har tittat runt lite på forumet och tycker det verkar vara en riktigt trevlig jargong. Inte alls som i många andra forum. Därför ska jag våga mig på att fråga lite om våtdräkter (vilket ni säkert svarat på sisådär 200 gång
Quote from Funbeat user on 21 December 2014, 11:28Jag har ingen erfarenhet av just dessa tre modeller. Ska du verkligen veta vilken som passar dig bäst, så bör du testa att simma i dem vilket kan vara lite svårt att ordna.
Om det inte går att provsimma så skulle jag välja någon av de två sista dräkterna
Jag har ingen erfarenhet av just dessa tre modeller. Ska du verkligen veta vilken som passar dig bäst, så bör du testa att simma i dem vilket kan vara lite svårt att ordna.
Om det inte går att provsimma så skulle jag välja någon av de två sista dräkterna
Quote from Funbeat user on 21 December 2014, 12:32Det brukar dyka upp några tillfällen framåt våren när det går att prova dräkter. (olika orter, så beroende på var du bor) Om du inte har jättebråttom att inhandla skulle jag vänta tills dess.
Viktigt att den passar och sitter rätt. Vilket betyder tight. M
Det brukar dyka upp några tillfällen framåt våren när det går att prova dräkter. (olika orter, så beroende på var du bor) Om du inte har jättebråttom att inhandla skulle jag vänta tills dess.
Viktigt att den passar och sitter rätt. Vilket betyder tight. M
Quote from Funbeat user on 21 December 2014, 13:09Jag skulle vilja påstå att den dyraste alltid är bäst, så köp den , handlar ju bara om en skillnad på några hundralappar. Observera att Orca S5 finns på Wiggle och är billigare n den du länkat till.
Egentligen är den viktigaste utgångspunkten vid val av d
Jag skulle vilja påstå att den dyraste alltid är bäst, så köp den , handlar ju bara om en skillnad på några hundralappar. Observera att Orca S5 finns på Wiggle och är billigare n den du länkat till.
Egentligen är den viktigaste utgångspunkten vid val av d
Quote from Funbeat user on 21 December 2014, 13:09Skulle rekommendera att du provar alt provsimmar dräkten innan köp. Erbjuds ex i Peak butiken i Kalmar (prestationskläder.se). Jag är själv inne på min andra våtdräkt från 2xu och valet föll på A1 vilken jag tycker funkar utmärkt. Är du en riktigt duktig
Skulle rekommendera att du provar alt provsimmar dräkten innan köp. Erbjuds ex i Peak butiken i Kalmar (prestationskläder.se). Jag är själv inne på min andra våtdräkt från 2xu och valet föll på A1 vilken jag tycker funkar utmärkt. Är du en riktigt duktig
Quote from Funbeat user on 21 December 2014, 16:07S5 är ok
Jag har beställt fyra våtdräkt online och alla har passat perfekt. Så man behöver inte prova just de du ska köpa men våtdräkt har ändrats en del de siste 7-8år så det kan var bra att jämför din ned andras
S5 är ok
Jag har beställt fyra våtdräkt online och alla har passat perfekt. Så man behöver inte prova just de du ska köpa men våtdräkt har ändrats en del de siste 7-8år så det kan var bra att jämför din ned andras
Quote from Funbeat user on 21 December 2014, 16:44"den dyraste alltid är bäst" är väl en sanning med viss modifikation när det gäller våtdräkter. Snarare är det väl så att de dyraste varianterna är inriktade mot de bästa simmarna, med mer fokus på rörlighet snarare än att hjälpa till med vattenläget. Och
"den dyraste alltid är bäst" är väl en sanning med viss modifikation när det gäller våtdräkter. Snarare är det väl så att de dyraste varianterna är inriktade mot de bästa simmarna, med mer fokus på rörlighet snarare än att hjälpa till med vattenläget. Och
Quote from Funbeat user on 21 December 2014, 16:57Nu var det ju tre alternativ som redovisades, tre instegsmodeller, och jag menade att köper du den dyrare av dessa tre så slipper du fundera på om den var för billig.
Sedan skrev jag också att bra simmare vill ha andra (dyrare) modeller än någon av de tre
Nu var det ju tre alternativ som redovisades, tre instegsmodeller, och jag menade att köper du den dyrare av dessa tre så slipper du fundera på om den var för billig.
Sedan skrev jag också att bra simmare vill ha andra (dyrare) modeller än någon av de tre
Quote from Funbeat user on 21 December 2014, 18:05Jag har sett flera med Orca trn i sommar. Det har varit både snabbare och låmgammare. Den duger nog gott åt en nybörjare.
Jag tog steget från "Clas ohlson halvdräkt" till Orca s4 förra säsongen. Det var en oerhörd skillnad i dräkter. Jag följde allas råd
Jag har sett flera med Orca trn i sommar. Det har varit både snabbare och låmgammare. Den duger nog gott åt en nybörjare.
Jag tog steget från "Clas ohlson halvdräkt" till Orca s4 förra säsongen. Det var en oerhörd skillnad i dräkter. Jag följde allas råd
Quote from Funbeat user on 21 December 2014, 20:54"Jag skulle vilja påstå att den dyraste alltid är bäst"... Det var det jag läste och ville förtydliga lite. Ingen ilsken pekpinne, så inget behov av att behöva gå i försvarsställning va?
Till TS: Börja med en billigare dräkt så har du en att klippa armar
"Jag skulle vilja påstå att den dyraste alltid är bäst"... Det var det jag läste och ville förtydliga lite. Ingen ilsken pekpinne, så inget behov av att behöva gå i försvarsställning va?
Till TS: Börja med en billigare dräkt så har du en att klippa armar