Quote from Guest on 4 June 2006, 19:22Ofta tänker jag att 1 km/h är ingenting. 30 km/h jämfört med 29 km/h är nästan samma hastighet. Men tänker man efter så är det en hiskelig skillnad 🙂
1000 m efter en timmes körning. Ganska mycket faktiskt!
(Om man kör 30 km/h tar det iofs bara två minu
Ofta tänker jag att 1 km/h är ingenting. 30 km/h jämfört med 29 km/h är nästan samma hastighet. Men tänker man efter så är det en hiskelig skillnad 🙂
1000 m efter en timmes körning. Ganska mycket faktiskt!
(Om man kör 30 km/h tar det iofs bara två minu
Quote from Alexander Klippenberg on 4 June 2006, 19:32Det finns säkert någon begåvad som kan tala om hur kurvan för att öka 1km/h ser ut i intervallet 25-36km/h. Att öka från 25-26 i förhållande till att öka 35-36km/h. (Om vi antar att ditt max över 3 mil är 36km/h
Det finns säkert någon begåvad som kan tala om hur kurvan för att öka 1km/h ser ut i intervallet 25-36km/h. Att öka från 25-26 i förhållande till att öka 35-36km/h. (Om vi antar att ditt max över 3 mil är 36km/h
Quote from Leif Lychou on 4 June 2006, 22:11Att ensam köra 30 km/h är halvjobbigt.
Att ensam köra 36 km/h är heljobbigt. 🙁En hastighetsökning med 20% men ansträngningen ökar med betydligt mer!
Finns det någon därute som har lite fina kurvor på hur mycket mer energi man måste göra av med i tak
Att ensam köra 30 km/h är halvjobbigt.
Att ensam köra 36 km/h är heljobbigt. 🙁
En hastighetsökning med 20% men ansträngningen ökar med betydligt mer!
Finns det någon därute som har lite fina kurvor på hur mycket mer energi man måste göra av med i tak
Quote from Funbeat user on 4 June 2006, 23:04Kolla på Analytic Cycling, svar på alla sådana här frågor: www.analyticcycling.com
Kolla på Analytic Cycling, svar på alla sådana här frågor: http://www.analyticcycling.com
Quote from Leif Lychou on 4 June 2006, 23:08Tack Raymond, nu börjar det likna något!
/Jonas
Tack Raymond, nu börjar det likna något!
/Jonas
Quote from Funbeat user on 5 June 2006, 09:29Eller att köra Vättern på 7:45, medelhastigheten blir 38,71 km/h. För att hinna med en paus på 10 minuter under samma totaltid behöver medelhastigheten (rullsnitt) höjas till 39,56, alltså +0,85 km/h, klart mer än vad jag rent spontant skulle tro.
Eller att köra Vättern på 7:45, medelhastigheten blir 38,71 km/h. För att hinna med en paus på 10 minuter under samma totaltid behöver medelhastigheten (rullsnitt) höjas till 39,56, alltså +0,85 km/h, klart mer än vad jag rent spontant skulle tro.
Quote from Lena O on 5 June 2006, 10:37och sedan om det blåser??
Vad gör en motvind på 5m/s kontra 10m/s i ren ansträngning ...
och sedan om det blåser??
Vad gör en motvind på 5m/s kontra 10m/s i ren ansträngning ...
Quote from Funbeat user on 5 June 2006, 11:15Du tror väl inte att Analytic Cycling glömt en sån elementär parameter 😉
Du tror väl inte att Analytic Cycling glömt en sån elementär parameter 😉
Quote from Leif Lychou on 5 June 2006, 11:24Apropå vinden:
Läste om Armstrong att han under ett träningspass hade kört ett par mil i riktigt hårt motvind.
Efter körningen sa tränaren i följebilen till Lance:
-Det var en rejäl motvind du hade!Då svarade Armstrong:
-Vilken motvind?/Jonas
Apropå vinden:
Läste om Armstrong att han under ett träningspass hade kört ett par mil i riktigt hårt motvind.
Efter körningen sa tränaren i följebilen till Lance:
-Det var en rejäl motvind du hade!
Då svarade Armstrong:
-Vilken motvind?
/Jonas
Quote from Lena O on 5 June 2006, 12:09Raymond: Nej ... men jag har inte hunnit kolla in den ordentligt ännu 😉
Jonas: Det var så en kille i TV frågade mig efter VR 03 och jag var ärlig när jag svarade att vi hade en bra medvind nästan hela vägen runt ...
det var lite konstigt att se andra i
Raymond: Nej ... men jag har inte hunnit kolla in den ordentligt ännu 😉
Jonas: Det var så en kille i TV frågade mig efter VR 03 och jag var ärlig när jag svarade att vi hade en bra medvind nästan hela vägen runt ...
det var lite konstigt att se andra i