Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningbidra med skotips?
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej,
Jag letar skor och undrar om ni vill dela med er av eventuella erfarenheter. Det jag letar efter är en sko som är nånstans mellan fivefingers och en fulldämpad löpsko med massa stöd. Jag springer idag i Inov-8 F-lite 195 och VFF Komodo Sport men vill

Salomon Sense!

BILD:http://www.runnersworld.co.za/files/2012/02/Salomon-SLab-Sense1.jpg

Books pureconnect.

G-man: (t+)

Brooks pure connect = (L)

Salomon sense är väl inte så slitstark? Jag har iofs bara haft mina ett par veckor....

En bra mängdsko är ju annars Kinvara som har mkt dämpning och låg vikt, eller trailvarianten om du kör terräng (har dock bara testat peregrine vilket är en lite tyngre

Tack för era svar! Grym input!
Jag har läst lite om både Salomon och Brooks och bägge är klart intressanta. Brooks verkar finnas på Löplabbet så jag får promenera dit och klämma lite (bor i Gbg). Vet ni om Salomon Sense finns i nån butikskedja?

Brooks släpper en ny nu. PureDrift. 0mm drop om man tar ut sulan och 4mm om man har den i. Bästa av båda världar? Jag vill ha lite drop, så connecten funkar perfekt (4mm).

Jag gullar PureConnect (även om den dämpar bort mycket av känslan på underlaget). Däremot tyckte jag att PureDrift var hemsk, kunde inte få av den av foten snabbt nog.

Salomon Sense finns på 5:an Sport i Nordstan om du vill kolla på den, jag kunde inte med att känna på den och sen köpa den online så använde shoefittr på runningwarehouse och chansade lite och beställde den för 1300 kr från wiggle. Dom är något små i stor

1300 är ju ett väldigt bra pris men som sagt ta en storlek större än vanligt!

12