Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonBig day träning
You need to log in to create posts and topics.

12

Hur ofta göra ni de och vilka distanser?

Är det bara för folk som köra IM eller är det bra grund träning för kortare lopp?

Jag gör det som del av min IM träning. Det är dock ingen huvudaktivitet utan en/två ggr/månad. Utan vetenskaplig grund tror jag det är ett bra träningspass oavsett tävlingsdistans. Lämpligen justerar man respektive sträcka/disciplin efter vilken distans m

Tack

Jag gjorde 3.2 sim, ca85km cykel och 7km löpning fast med vila och mat emellan. Simning är ingen problem det kan jag göra mycket längre än så. att cykel 3 timmar är ingen problem men jag har inte kommit över 8km löpning ännu.

Jag prova igen på slut

en tim simning, 3-4 tim cykling, en tim löpning är ett riktigt bra pass. Jag försöker att köra dem som om det vore tävling, dvs utan speciell paus mellan disciplinerna. Tar med med dricka, gel och bars på "resan", iaf på cykeln och löpningen. Porten/halle

Ifjol körde jag två dagar med c:a 1h simning, 5h cykel och 2 mil löpning inför Kalmar. Jag tyckte det var bra för att få en aning om hur det kommer kännas på tävling och om det är något man behöver ändra vad det gäller mat, utrustning, rimlig fart att hål

Ryan, Vad vill du få ut av din Big Day? För det är ju mycket det som påverkar om det är positivt eller nedbrytande.

När jag kommenderade din Facebook status så menade jag att det inte var optimalt inför dina kommande sprint tävlingar.

Jag vet inte vad jag vill med den typ träning, men jag gillar att pressa mig.

Måndags Big Day hade ingen effekt på mig idag. Simmade som vanlig 400m ca 5min. Cyklade bättre än någonsin snitt 32.9 över 15km och jag tror jag kunde hålla det lätt 5km till.

Att göra big days ibland är bra. men det är precis som med simning och teknikövningar. Man ska veta varför man gör dom och vad dom är bra för. annars så ger det kanse inte det man strävar efter.

Till mig det känns som Big Day träning är som 100x100m simning. Något kul grej att höra för att kolla av träning. Om man inte träna långt och hårt ibland kommer man aldrig vet vad man klara av.

För 3 månader sen skulle jag inte har klarat av en sån dag j

Jag är ingen expert men kan ge dig lite info utifrån erfarenhet. Jag har denna säsong en coach som också ger mig mycket bra träningstips och info kring hur jag ska träna.

Att köra en Big day/Big week är definitivt något man ska göra. Dels för att få in m

12