Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBillig GPS för löpning?
You need to log in to create posts and topics.

Jag har börjat tröttna på min iPod-Nike+ som jag tycker tappar kontakten lite väl ofta och säger 12 min/km för att 10 sekunder senare säga 5 min/km. Då flera kompisar nu har mobiltelefoner med GPS (iPhones) och springer med dem börjar jag också bli lite s

Under 1000-lappen vete tusan om du hittar nåt nytt. Kolla på blocket och tradera, där kanske finns begagnade i den prisklassen.
Som du skriver så finns det ju GPS inbyggt i mobiler, men de är väl fortfarande betydligt dyrare än 1000:-.
Jag har en Forerunn

Jag fick en Globalsat GH-615 GPS-pulsklocka av kollegerna, den är enkel och helkul att springa med! Det är oklart om den går att få tag på, har ersatts av den lite större GH-625 som nog ligger från 1500 och uppåt.

Dom vanligaste GPS-klockorna som diskute

Det här är mitt tips:

1) Om du inte har en redan, skaffa en mobiltelefon med Bluetooth och som kan köra Java-program. Borde gå att hitta på Blocket för 200 - 500 kr.

2) Inhandla en batteridriven GPS-mottagare som talar Bluetooth. Finns massor att välja

Riktigt bra tips Mikael. Hade jag inte redan idag haft en Forerunner 305, och varit nöjd med den så hade jag definitivt kunnat tänka mig att satsa på denna lösning.

Hej Mikael,

tack för tipset. Jag ska kolla lite till efter det jag verkligen vill ha, annars låter ditt förslag mycket smart. Tror t o m att jag har en gammal fungerande mobil med bluetoth.

Det bör även gå att importera GPX till min favoritsite http://w

Vill du komma billigare undan kan du också kika efter en begagnad, äldre Garmin Forerunner. Det borde finnas några på marknaden nu när 405 och 310 kommit. Vill du bara ha GPS och inte även puls så finns ju även Garmin 205. Enligt prisjakt.nu kan du få den

Du kan också ta erbjudandet här o välja gps logger, då kan du titta efter löprundan hur du sprungit.
http://aktivtraning.se/

Tack för alla tips.

Hittade förra veckan ungefär det jag letade efter, en GPS som loggar rutter och även på ett hyfsat smidigt sätt visar tiden när man springer.

En fördel (för en blivande triatlet 😉 ) var att det egentligen var en Cykel GPS, så man

Intressant! Skicka gärna en recension när du fått hem den och provat lite.

Det där med "Turn-by-turn - förinställd rutt (max 50 waypoints)" låter lite tunnt. borde kanske kolla upp hur mycket minne det finns i GPS:en.