Quote from Funbeat user on 4 February 2010, 20:36Nisse, det är riktigt, man kan byta ut framgaffeln mot en karbongaffel ... men varför vill man göra det?
PS: Detta är en stålram. Man behöver ingen utbytbar växelörat ... det behovet kom med klena aluminium ramar.
Nisse, det är riktigt, man kan byta ut framgaffeln mot en karbongaffel ... men varför vill man göra det?
PS: Detta är en stålram. Man behöver ingen utbytbar växelörat ... det behovet kom med klena aluminium ramar.
Quote from Funbeat user on 4 February 2010, 20:39Jag försökte hitta långfärdscykeln du ville länka till. Kom till någon konstig leksak. Kan du skicka om den?
Jag försökte hitta långfärdscykeln du ville länka till. Kom till någon konstig leksak. Kan du skicka om den?
Quote from Funbeat user on 4 February 2010, 20:41Jag bytte ut min framgaffeln på min Pinarello Galileo.
Jag satte på en bättre Look gaffel. Cykeln fick helt andra egenskaper (t+).
Den blev lättare, rappare, stadigare, komfortablare etc
Det blev en helt ny cykel, -mycket bättre 🙂
Jag bytte ut min framgaffeln på min Pinarello Galileo.
Jag satte på en bättre Look gaffel. Cykeln fick helt andra egenskaper (t+).
Den blev lättare, rappare, stadigare, komfortablare etc
Det blev en helt ny cykel, -mycket bättre 🙂
Quote from Funbeat user on 4 February 2010, 20:43Jag köpte en stålcykel på början av 80-talet. Utrustade den med Campagnolo rakt igenom (förutom broms). I höstas gav jag den ett nytt ansikte.
Hur många aluminium eller karbonramar kommer att hålla i 28 år?
http://dlridings.se/blog/2009/11/29/holdsworth
Jag köpte en stålcykel på början av 80-talet. Utrustade den med Campagnolo rakt igenom (förutom broms). I höstas gav jag den ett nytt ansikte.
Hur många aluminium eller karbonramar kommer att hålla i 28 år?
Quote from Funbeat user on 4 February 2010, 20:43Jag ska ta en funderare på karbongaffel. Men vad hade du innan? Stål? Aluminium?
Jag ska ta en funderare på karbongaffel. Men vad hade du innan? Stål? Aluminium?
Quote from Funbeat user on 5 February 2010, 00:33> Jag bytte ut min framgaffeln på min Pinarello Galileo.
> Jag satte på en bättre Look gaffel. Cykeln fick helt andra egenskaper (t+).Nisse, var det samma mått på gamla och nya gaffeln eller hur mycket skiljde det?
> Jag bytte ut min framgaffeln på min Pinarello Galileo.
> Jag satte på en bättre Look gaffel. Cykeln fick helt andra egenskaper (t+).
Nisse, var det samma mått på gamla och nya gaffeln eller hur mycket skiljde det?
Quote from Funbeat user on 5 February 2010, 12:47Det var samma längd och rake , men gaffeln var rak istället för svängd nertill samt helcarbon.
Orginal var med stålstyrrör, aluminiumkrona, liten bit carbon och mer aluminium nere vid hjullåsen. De kallade den trots detta för "carbongaffel"
Jag har cy
Det var samma längd och rake , men gaffeln var rak istället för svängd nertill samt helcarbon.
Orginal var med stålstyrrör, aluminiumkrona, liten bit carbon och mer aluminium nere vid hjullåsen. De kallade den trots detta för "carbongaffel"
Jag har cy
Quote from Funbeat user on 5 February 2010, 14:19Tack Nisse. Jag har alltid undrat vad dessa "hybrid-karbon" gafflar bestod av. Jag kommer nog att hålla mig till stålgaffeln. Den är ingen billig konstruktion (Reynolds 531 tror jag, nåväl, Reynolds stål). Jag är ingen tävlingscyklist. Jag tycker bara om
Tack Nisse. Jag har alltid undrat vad dessa "hybrid-karbon" gafflar bestod av. Jag kommer nog att hålla mig till stålgaffeln. Den är ingen billig konstruktion (Reynolds 531 tror jag, nåväl, Reynolds stål). Jag är ingen tävlingscyklist. Jag tycker bara om
Quote from Funbeat user on 5 February 2010, 14:29Om man inte är allt för "stål-ortodox" så tror jag att en helkarbongaffel blir ett lyft även för en stålhoj 😉
Om man inte är allt för "stål-ortodox" så tror jag att en helkarbongaffel blir ett lyft även för en stålhoj 😉
Quote from Funbeat user on 5 February 2010, 14:37🙂 Lite väl överdriven är jag ... men om jag bestämma mig för Thorn (har en ram till i åtanke) så har de redan ett alternativ med karbongaffel. Jag kan helt enkelt beställa två.
🙂 Lite väl överdriven är jag ... men om jag bestämma mig för Thorn (har en ram till i åtanke) så har de redan ett alternativ med karbongaffel. Jag kan helt enkelt beställa två.