Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej!
Jag vet att det kanske svider i en del cykelhjärtan när jag säger att jag vill ha en billig cykel 🙂 och det är klart att denna fina sport ska få kosta... men jag vet inte hur stort mitt intresse för cykling är och då vill jag inte köpa för dyrt...

Jag ska köra tjejvättern på en Biltemacykel. Men jag skulle tro att upplevelsen blir trevligare på något annat, bättre!

Ja, allt som ser ut som en cykel går ju att cykla på. Har själv cyklat Varberg-Falkenberg-Borås (12 mil?) på en minicykel en gång 🙂

TjejVättern cyklade jag på min vanliga citybike från Ica Maxi (7växlar och fotbroms). Gick hur bra som helst. 9 mil låter längre än det är på cykel.

Till vanliga VR köpte jag en begagnad Merida Road 901. Den kostade mig 3000:- Jag är supernöjd med den oc

Jag cyklade tjejvättern på en 3000kronors Citybike från Sportex. Jag pimpade den genom att ta bort stänkskärmar och pakethållare (H)

Det var bra i somras men nu måste jag alltid ha överdragsbyxor om det är blött ute så jag inte blir blöt i baken när jag

om du ska köpa ny så bör du nog lägga minst 7000 för att få en helt okej cykel. Men om du tycker att det är för mycket pengar så rekomenderar jag begagnatmarknaden.

Instämmer med föregående skribenter.
1. Tjejvättern är så kort så det kan du cykla med vad som helst.
2. En bra och billig cylkel kan du endast få om du köper begagnat. Men titta då i första hand på storleken och inte priset. Låt dig inte lockas av fina k

"Hellre en storlek mindre än större. " min dumma fråga:
Motivera?

Precis köpt en Trek 1000 för 6 tusen spänn åt vår 14-åriga dotter, fin cykel med enkla men fungerande komponenter och hjul.

/Tobbe

ramen blir styvare och lättare

Lättare att höja en sadel än att sänka ned den i ramen osv