Quote from Funbeat user on 31 October 2007, 13:59OK, första tänkte jag inte på ... klart det är lättare att göra en mindre triangel styv ... (bongbong)
OK, första tänkte jag inte på ... klart det är lättare att göra en mindre triangel styv ... (bongbong)
Quote from Funbeat user on 31 October 2007, 14:57Lingling.
Nu lägger du allt upp:-)
"Hellre en storlek mindre än större. " min dumma fråga:
Motivera? "Det är så jobbigt att cykla, om man inte når ner, ner till pedalerna;) Kommer du inte ihåg när du som liten, lånade en "vuxen cykel".
Och som Per sk
Lingling.
Nu lägger du allt upp:-)
"Hellre en storlek mindre än större. " min dumma fråga:
Motivera? "
Det är så jobbigt att cykla, om man inte når ner, ner till pedalerna;) Kommer du inte ihåg när du som liten, lånade en "vuxen cykel".
Och som Per sk
Quote from Mattias Johansson on 31 October 2007, 15:42>"Hellre en storlek mindre än större. " min dumma fråga:
Motivera?Du sitter då oxå mer upprätt och belastar rygg, axlar, armar och händer mindre.
>"Hellre en storlek mindre än större. " min dumma fråga:
Motivera?
Du sitter då oxå mer upprätt och belastar rygg, axlar, armar och händer mindre.
Quote from Fredrik Närenfors on 31 October 2007, 17:22"">"Hellre en storlek mindre än större. " min dumma fråga:
Motivera?Du sitter då oxå mer upprätt och belastar rygg, axlar, armar och händer mindre. ""
Nja, tanken är ju att man ska ha samma cockpit oavsett ramstorlek. Så om man går ned i ramstorlek så
"">"Hellre en storlek mindre än större. " min dumma fråga:
Motivera?
Du sitter då oxå mer upprätt och belastar rygg, axlar, armar och händer mindre. ""
Nja, tanken är ju att man ska ha samma cockpit oavsett ramstorlek. Så om man går ned i ramstorlek så
Quote from Funbeat user on 31 October 2007, 18:14Hej.
Och det finns speciella "ramar/modeller" med förlängt "styrrör" så att du ska få en något högre sittposition.
Vänligen
P.
Hej.
Och det finns speciella "ramar/modeller" med förlängt "styrrör" så att du ska få en något högre sittposition.
Vänligen
P.
Quote from Mattias Johansson on 31 October 2007, 20:16Per - Jovisst. Men det blir inte så om man oerfaren går och köper sig en för stor standard cykel. Då cyklar man på den i tron att den är rätt för en.
Och storleksmässig så är tabellerna oftast för den optimala sittställningen där jag skulle tro att enbart
Per - Jovisst. Men det blir inte så om man oerfaren går och köper sig en för stor standard cykel. Då cyklar man på den i tron att den är rätt för en.
Och storleksmässig så är tabellerna oftast för den optimala sittställningen där jag skulle tro att enbart
Quote from Funbeat user on 31 October 2007, 21:07Hej Jannike.
"Så... kan någon rekommendera en billig cykel passande för en nybörjare som har Tjejvättern-08 som mål?"
Nu vet jag inte vilka pengar du är villig att lägga upp. Jag antar att 10 000:- är i överkant för vad som räknas till billigt.
Här kom
Hej Jannike.
"Så... kan någon rekommendera en billig cykel passande för en nybörjare som har Tjejvättern-08 som mål?"
Nu vet jag inte vilka pengar du är villig att lägga upp. Jag antar att 10 000:- är i överkant för vad som räknas till billigt.
Här kom
Quote from Funbeat user on 1 November 2007, 11:29Det där med för stor och benlängd är ju en fråga om HUR mycket för stor.
Jag cyklar mer eller mindre dagligen på en cykel som är lite väl HÖG - men med sadeln rätt har jag inga problem så länge jag inte måste stanna och hoppa av hastigt - den är helt enk
Det där med för stor och benlängd är ju en fråga om HUR mycket för stor.
Jag cyklar mer eller mindre dagligen på en cykel som är lite väl HÖG - men med sadeln rätt har jag inga problem så länge jag inte måste stanna och hoppa av hastigt - den är helt enk
Quote from Mattias Johansson on 1 November 2007, 12:02Jag tänker på avståndet mellan sadel och styre. Som Per skrev så justerar man det med styrtappen men går man ut ovetande vad man vill ha och köper en standardcykel och tror att det bara är att justara sadelhöjden så blir det inte bra om man valt en för st
Jag tänker på avståndet mellan sadel och styre. Som Per skrev så justerar man det med styrtappen men går man ut ovetande vad man vill ha och köper en standardcykel och tror att det bara är att justara sadelhöjden så blir det inte bra om man valt en för st
Quote from Fredrik Närenfors on 1 November 2007, 13:09Jag sa ju liksom från början har jag för mig, att en storlek mindre än större alltid är bättre. Då menar jag inte hur liten som helst bara för det, utan just *en* storlek mindre än perfekt. Det går lika bra som en perfekt storlek. Men en storlek större än
Jag sa ju liksom från början har jag för mig, att en storlek mindre än större alltid är bättre. Då menar jag inte hur liten som helst bara för det, utan just *en* storlek mindre än perfekt. Det går lika bra som en perfekt storlek. Men en storlek större än