Quote from Guest on 8 May 2013, 16:39Hejsan.
Nu är det så att jag och min bättre hälft planerar en cykelsemester ner till tyskland nästa år, så det blir väl ungefär 200 mil fram och tillbaka. Vi försöker komma undan ganska billigt så vi kollar runt här på cyklar och undrar om denna cykel ht
Hejsan.
Nu är det så att jag och min bättre hälft planerar en cykelsemester ner till tyskland nästa år, så det blir väl ungefär 200 mil fram och tillbaka. Vi försöker komma undan ganska billigt så vi kollar runt här på cyklar och undrar om denna cykel ht
Quote from Funbeat user on 8 May 2013, 16:49Jag har köpt en hel del cyklar på biltema genom åren och det är ett lotteri. Kan bli bra, men också katastrofalt dåligt. Mitt intryck är att sakerna görs på ungefär samma sätt som det som säljs andra ställen, men kvalitetskontrollen är obefintlig.
Att kö
Jag har köpt en hel del cyklar på biltema genom åren och det är ett lotteri. Kan bli bra, men också katastrofalt dåligt. Mitt intryck är att sakerna görs på ungefär samma sätt som det som säljs andra ställen, men kvalitetskontrollen är obefintlig.
Att kö
Quote from Funbeat user on 8 May 2013, 16:57Alright.
Som svar på vad jag gör om något går sönder så kommer jag ju givetvis ha reservdelar med mig. Hade jag haft även om jag köpt en cykel för 20000:-
Alright.
Som svar på vad jag gör om något går sönder så kommer jag ju givetvis ha reservdelar med mig. Hade jag haft även om jag köpt en cykel för 20000:-
Quote from Funbeat user on 8 May 2013, 18:02Jag har en distance från de gör att cykla ToR arbete och efter 3-5 dagar gjorde jag en del justering.
Mitt förslag är ta hem de 2-3 veckor innan. Cykla med de mycket för att kontrollera de innan.
Jag har en distance från de gör att cykla ToR arbete och efter 3-5 dagar gjorde jag en del justering.
Mitt förslag är ta hem de 2-3 veckor innan. Cykla med de mycket för att kontrollera de innan.
Quote from Funbeat user on 8 May 2013, 18:25Jag har också en distance..... den har gjort c:a 1000 mil på 4 år och är nu inne på sitt 4:e bakhjul. Prylarna är rätt kassa men billiga att ersätta med just biltema delar. Jag tycker det är en ok cykel men skulle ALDRIG cykelsemestra med skiten. Den går
Jag har också en distance..... den har gjort c:a 1000 mil på 4 år och är nu inne på sitt 4:e bakhjul. Prylarna är rätt kassa men billiga att ersätta med just biltema delar. Jag tycker det är en ok cykel men skulle ALDRIG cykelsemestra med skiten. Den går
Quote from Funbeat user on 8 May 2013, 21:47Hade nog satsat på en beg märkeshybrid och kompletterat med det som saknas i form av skärmar, hållare osv.
Hade nog satsat på en beg märkeshybrid och kompletterat med det som saknas i form av skärmar, hållare osv.
Quote from Mattias Johansson on 8 May 2013, 22:16Köpte en biltema cykel till grabben när han var mindre. Räknade med att det räckte att den höll 2-3 år. Under denna tid hade jag bytt en hel del detaljer och efter 3 år när han vuxit ur hamnade den på tippen. Grabben har fortfarande negativa vibbar från d
Köpte en biltema cykel till grabben när han var mindre. Räknade med att det räckte att den höll 2-3 år. Under denna tid hade jag bytt en hel del detaljer och efter 3 år när han vuxit ur hamnade den på tippen. Grabben har fortfarande negativa vibbar från d
Quote from Funbeat user on 9 May 2013, 11:26Verkar ju vara lite delade meningar här. Men tack för infon allihopa. Våran plan kommer nog utspela sig så att vi köper cyklarna nu, och så kommer vi ju träningscykla på dom nu i ett år. Då lär vi ju märka vad som behövs bytas ut och så vidare.
Eller hu
Verkar ju vara lite delade meningar här. Men tack för infon allihopa. Våran plan kommer nog utspela sig så att vi köper cyklarna nu, och så kommer vi ju träningscykla på dom nu i ett år. Då lär vi ju märka vad som behövs bytas ut och så vidare.
Eller hu
Quote from Funbeat user on 9 May 2013, 20:21Hej Simon.
Kan inte tänka mig några problem att uppgradera hojarna. Men har du uppgraderingar i åtanke tycker jag du ska fundera på om det verkligen är rätt å köpa en "engångs"cykel från Biltema. Delar kostar alltid mer när du köper dom lösa och med tank
Hej Simon.
Kan inte tänka mig några problem att uppgradera hojarna. Men har du uppgraderingar i åtanke tycker jag du ska fundera på om det verkligen är rätt å köpa en "engångs"cykel från Biltema. Delar kostar alltid mer när du köper dom lösa och med tank
Quote from Funbeat user on 9 May 2013, 22:16Hejhej, jo jag har väl fått inse att det lär bli begagnat när det gäller cyklarna.
Funderade faktiskt på det om packväskorna är lika risiga som cyklarna från biltema, men jag får väl prova på under träningsperioden och köpa en väska och se hur den hålle
Hejhej, jo jag har väl fått inse att det lär bli begagnat när det gäller cyklarna.
Funderade faktiskt på det om packväskorna är lika risiga som cyklarna från biltema, men jag får väl prova på under träningsperioden och köpa en väska och se hur den hålle