Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBiltemas cykelvårdsprodukter och …
You need to log in to create posts and topics.

Heter inte tråden "Biltemas cykelvårdsprodukter och cykelverktyg" 😉

Kedjerengöring utan att demontera kedjan tenderar att bli ett skämt oavsett hjälpmedel. Lite renare blir det visserligen, men kedjefabrikanterna jublar förmodligen över uppfinningen med on-line kedjerens...

Föredrar denna metod:
http://minegen.net/cyclic

Hej Martin.

"Kedjerengöring utan att demontera kedjan tenderar att bli ett skämt oavsett hjälpmedel. Lite renare blir det visserligen, men kedjefabrikanterna jublar förmodligen över uppfinningen med on-line kedjerens..."

Min uppfattning är att det är bä

orginalsmörjan på en kedja räcker minst 100 mil om det inte är extremt dåligt väder.

Om man orkar kan man ju alltid lägga kedjan i fotogen och sedan koka den i olja, då blir den ren och fin samt att oljan letar sig in i länkarna

Åsikter. Bra. Alla gör som de vill.

Köpte Biltemas kedjetvätt idag.
Var det mest jävligaste sämsta skitköp jag någonsin har gjort,(den här veckan).
Kedjan hackade o fastnade,fick fylla på lacknafta flera gånger för jag spillde ut allt mörkt skit på fälg o ram.
Som tur var så höll jag till u

😉

Kör själv med två ParkTools kedjetvättar, fungerar fin fint.

Man får dock hålla i ordentligt, precis i igångdraget av kedjan, sedan går det lätt. Två-tre gånger med den första tvätten, och en gång med fintvätten.

En sån här ultraljudstvätt, kanske det skulle vara något?

Ja, jag vill också ha en ultraljudstvätt, vore grejor, vet inte vad de kostar, men de är nog inte så billiga. Vet att guldsmeder har sådana, kanske även på mekaniskaverkstäder. Borde finnas på järnaffären. Annars skulle av vanligr avfettnigstvätt vara någ