Quote from Guest on 10 April 2012, 19:08-
-
Quote from Funbeat user on 10 April 2012, 19:18Inga bröstsimmare alls här? (#)
Inga bröstsimmare alls här? (#)
Quote from Funbeat user on 10 April 2012, 21:43Testa att göra bensparken på rygg: flyt på rygg med "kudde", dvs. underarmarna korsade bakom nacken, var hand hållandes motsatta armens överarm. Få till framåtrörelse genom bröstbenspark. Du bör på detta vis lättare kunna kontrollera att benen rör sig sym
Testa att göra bensparken på rygg: flyt på rygg med "kudde", dvs. underarmarna korsade bakom nacken, var hand hållandes motsatta armens överarm. Få till framåtrörelse genom bröstbenspark. Du bör på detta vis lättare kunna kontrollera att benen rör sig sym
Quote from j sollerman on 11 April 2012, 06:58Alldeles för tekniskt svårt att simma bröst. Jag kan inte simma de och vill nog inte lära mig heller..
Alldeles för tekniskt svårt att simma bröst. Jag kan inte simma de och vill nog inte lära mig heller..
Quote from Karl Mapson on 11 April 2012, 11:45Japp, tävlingsbröst är mest tekniskt avanserat simsätt.
Det är svårt att säga utan att se "problemet" vad man borde eller inte borde göra.Jag har tränat unga simmare (mellan 4 och 15-16) år de senaste och träffat många som efter har simmat felbenspark i
Japp, tävlingsbröst är mest tekniskt avanserat simsätt.
Det är svårt att säga utan att se "problemet" vad man borde eller inte borde göra.
Jag har tränat unga simmare (mellan 4 och 15-16) år de senaste och träffat många som efter har simmat felbenspark i
Quote from Funbeat user on 11 April 2012, 11:59Prova med att göra bentag med en "armträningsdolme" mellan benen. För att klara detta måste du vinkla ut fötterna och hålla ihop låren. Det kommer kännas svårt i början, som om du inte får tag i vattnet och du kommer tappa ditt redskap mellan varven. Dett
Prova med att göra bentag med en "armträningsdolme" mellan benen. För att klara detta måste du vinkla ut fötterna och hålla ihop låren. Det kommer kännas svårt i början, som om du inte får tag i vattnet och du kommer tappa ditt redskap mellan varven. Dett
Quote from Funbeat user on 11 April 2012, 12:14-
-
Quote from Karl Mapson on 11 April 2012, 16:22I bröst allt handlar om rätt synkronisering.
Osymmetriska benspark är ett ganska "lätt" problem.
Att inte dra armarna för långt bak och inte fastna med dem där utan att föra fram dem och sträcka på sig så snabbt som möjligt - det är ett större problem.
Oc
I bröst allt handlar om rätt synkronisering.
Osymmetriska benspark är ett ganska "lätt" problem.
Att inte dra armarna för långt bak och inte fastna med dem där utan att föra fram dem och sträcka på sig så snabbt som möjligt - det är ett större problem.
Oc
Quote from Funbeat user on 12 April 2012, 12:18-
-
Quote from Funbeat user on 12 April 2012, 12:53Du måste ju ta i när du simmar bröstsim om det ska gå fort. Inget fisande. Du tantsimmar nog.
Du måste ju ta i när du simmar bröstsim om det ska gå fort. Inget fisande. Du tantsimmar nog.