Quote from Funbeat user on 12 April 2012, 17:35-
-
Quote from Karl Mapson on 13 April 2012, 12:02Inte alla går upp mycket, men det är ganska vanligt. Det är lättare tryck ihop armbågarna och föra armarna fram och få också hjälpa med hela kroppen (fjärilrörelsen).
Inte alla går upp mycket, men det är ganska vanligt. Det är lättare tryck ihop armbågarna och föra armarna fram och få också hjälpa med hela kroppen (fjärilrörelsen).
Quote from Funbeat user on 13 April 2012, 12:48Om man är duktig på fjärilssim så brukar man ha lättare för bröstsim också sa en simmare till mig, är det så?
Om man är duktig på fjärilssim så brukar man ha lättare för bröstsim också sa en simmare till mig, är det så?
Quote from j sollerman on 13 April 2012, 12:56Jag simmar hygglig fjäril men kan inte simma bröst.
Jag simmar hygglig fjäril men kan inte simma bröst.
Quote from Karl Mapson on 13 April 2012, 16:00Det är som hänger ihop:
i crawl och rygg roterar man kroppen runt den längsgående axeln (från huvud till fötter)
i bröst och fjäril rotation händer runt axeln som går tvärs någonstans i midjeområde.
Det är som hänger ihop:
i crawl och rygg roterar man kroppen runt den längsgående axeln (från huvud till fötter)
i bröst och fjäril rotation händer runt axeln som går tvärs någonstans i midjeområde.
Quote from Funbeat user on 13 April 2012, 21:55Fjärilsim är en utveckling av bröstsimmet.
Det var på typ 50-talet några (japaner?) kom
på att det gick snabbare att simma bröstsim på
det sättet. Man ändrade sen reglerna så att man
inte fick föra fram händerna över vattenytan i
bröstsim och införde en f
Fjärilsim är en utveckling av bröstsimmet.
Det var på typ 50-talet några (japaner?) kom
på att det gick snabbare att simma bröstsim på
det sättet. Man ändrade sen reglerna så att man
inte fick föra fram händerna över vattenytan i
bröstsim och införde en f
Quote from Funbeat user on 14 April 2012, 12:22Där ser man, man lär sig nåt nytt varje dag. 😉
Där ser man, man lär sig nåt nytt varje dag. 😉
Quote from Funbeat user on 14 April 2012, 14:11Minnet är bra men kort, hittade till slut boken jag läste om det i.
Det var under 1930-talet man började simma bröstsim med
fjärilsarmtag och bröstsimsbenspark.
Olympiska kommitten ville inte ha en fjärde simgren,
så det vart 20 år av stridigheter innan
Minnet är bra men kort, hittade till slut boken jag läste om det i.
Det var under 1930-talet man började simma bröstsim med
fjärilsarmtag och bröstsimsbenspark.
Olympiska kommitten ville inte ha en fjärde simgren,
så det vart 20 år av stridigheter innan