Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBlöt rumpa
You need to log in to create posts and topics.

Så där ja, har skaffat lite kläder för svensk sommar (läs regn) nu och har precis kommit hem från en tur med inte så mycket regn, men väl en blöt vägbana. En massa vatten sprutar ju upp på rumpan då och det blev rätt kallt de sista milen. Hur löser man de

Bit-i-sär

Rejält med Vaselin

Jag använder sadel.

Mm, något slags byxfett eller vaselin har jag också tänkt på. Får testa det nästa gång. Det är vitt som gäller?

Men borde inte klädtillverkare ha tänkt på detta problem och tillverka cykelbyxor som har liten bit vattenavvisande tyg där bak?

David: Tar s

Det verkar bra för svamp i röven.

Vaselin här och där och en liten stänkskärm från CO eller Biltema där bak på sadelstolpen. Kanske inte så snyggt men kostar under hundralappen och man blir betydligt mindre blöt!

Skulle aldrig smeta in min rumpa med vaselin, o har aldrig gjort det.
När det regnar brukar jag bara fortsätta cykla och hoppas på att solen tittar fram igen.

> När det regnar brukar jag bara fortsätta cykla och hoppas på att solen tittar fram igen.

Det funkar utmärkt i vettigt klimat. Tyvärr så är vi inte begåvade med det...

Vaselin i klykan o en bit upp på ryggen så får man inte vatten mot huden o håller sig lite varmare och bekvämare. Ganska bra tips tycker jag, kommer göra så själv. Finns värre saker