Quote from Guest on 11 June 2009, 21:21Så där ja, har skaffat lite kläder för svensk sommar (läs regn) nu och har precis kommit hem från en tur med inte så mycket regn, men väl en blöt vägbana. En massa vatten sprutar ju upp på rumpan då och det blev rätt kallt de sista milen. Hur löser man de
Så där ja, har skaffat lite kläder för svensk sommar (läs regn) nu och har precis kommit hem från en tur med inte så mycket regn, men väl en blöt vägbana. En massa vatten sprutar ju upp på rumpan då och det blev rätt kallt de sista milen. Hur löser man de
Quote from Funbeat user on 11 June 2009, 21:31Bit-i-sär
Bit-i-sär
Quote from Funbeat user on 11 June 2009, 21:41Rejält med Vaselin
Rejält med Vaselin
Quote from Funbeat user on 11 June 2009, 21:48Jag använder sadel.
Jag använder sadel.
Quote from Funbeat user on 11 June 2009, 21:49Mm, något slags byxfett eller vaselin har jag också tänkt på. Får testa det nästa gång. Det är vitt som gäller?
Men borde inte klädtillverkare ha tänkt på detta problem och tillverka cykelbyxor som har liten bit vattenavvisande tyg där bak?
David: Tar s
Mm, något slags byxfett eller vaselin har jag också tänkt på. Får testa det nästa gång. Det är vitt som gäller?
Men borde inte klädtillverkare ha tänkt på detta problem och tillverka cykelbyxor som har liten bit vattenavvisande tyg där bak?
David: Tar s
Quote from Funbeat user on 11 June 2009, 21:50Det verkar bra för svamp i röven.
Det verkar bra för svamp i röven.
Quote from Jonas Täng on 11 June 2009, 22:54Vaselin här och där och en liten stänkskärm från CO eller Biltema där bak på sadelstolpen. Kanske inte så snyggt men kostar under hundralappen och man blir betydligt mindre blöt!
Vaselin här och där och en liten stänkskärm från CO eller Biltema där bak på sadelstolpen. Kanske inte så snyggt men kostar under hundralappen och man blir betydligt mindre blöt!
Quote from Funbeat user on 11 June 2009, 22:57Skulle aldrig smeta in min rumpa med vaselin, o har aldrig gjort det.
När det regnar brukar jag bara fortsätta cykla och hoppas på att solen tittar fram igen.
Skulle aldrig smeta in min rumpa med vaselin, o har aldrig gjort det.
När det regnar brukar jag bara fortsätta cykla och hoppas på att solen tittar fram igen.
Quote from ellen olsson on 11 June 2009, 23:00> När det regnar brukar jag bara fortsätta cykla och hoppas på att solen tittar fram igen.
Det funkar utmärkt i vettigt klimat. Tyvärr så är vi inte begåvade med det...
> När det regnar brukar jag bara fortsätta cykla och hoppas på att solen tittar fram igen.
Det funkar utmärkt i vettigt klimat. Tyvärr så är vi inte begåvade med det...
Quote from Funbeat user on 11 June 2009, 23:26Vaselin i klykan o en bit upp på ryggen så får man inte vatten mot huden o håller sig lite varmare och bekvämare. Ganska bra tips tycker jag, kommer göra så själv. Finns värre saker
Vaselin i klykan o en bit upp på ryggen så får man inte vatten mot huden o håller sig lite varmare och bekvämare. Ganska bra tips tycker jag, kommer göra så själv. Finns värre saker