Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

BLACK RIVER RUN - 2014

Den 20-21 September 2014 är det dags för den 3:e upplagen av BLACK RIVER RUN i Västerås. Även denna gång bjuder vi på en del nyheter och naturligtvis är det den mycket uppskattade och omväxlande banan som används.

Årets nyhet är 2

6 veckor kvar av seriös träning. Hoppas alla är laddade.

Vad tycker ni är en rimlig veckomängd om man vill kunna köra 50M?

Jag anser att i en pulsering (4 veckor) skall du helst komma upp i minst 6 mil två av veckorna.

Ok! Ja, jag tror att jag borde kunna klara av 8mil utan att behöva hasa mig sista halvan, så får se om jag kanske anmäler mig. Har ju en månad att bestämma mig, men det låter ganska lockande.

Vi får väl hoppas att det slutar brinna och inte blir rök över Västerås. Ser fram grymt mycket till detta, har stora förväntningar på tävlingen.

Hur ska man tänka angående skor ?

Har bara sprungit 1 ultra, och då endast 72 km (kraftloppet)
då var det ju nästan bara asfalt, men sprang ändå med trailskor för de var lättare (Innov8)

Hur ska man tänka, ett par lätta vanliga skor = DS Trainer, eller

Det var bästa tänkbara väder förra året och då krävdes inga speciella skor alls. Det är några kilometer trail och jag har svårt att bedöma hur den biten ser ut i kraftigt regn, men jag skulle inte tro att det är några direkta problem.

Kollar på startlistan och det ser ut att bli ett intressant lopp med bra tider. Vad har vi för stjärnor på startlistan? Jag som relativt ny löpare ser några bekanta namn:

Andreas Falk 13:34:31 - TEC 2014
Johny Hällneby 15:40:41 - BRR 2013
Sten Orsvärn 17

Har en liten fundering...

Bjuder Västerås stad på lite elektriskt ljus utmed banan efter att det blir mörkt eller är hela banan kolsvart?

Har en Silva runner pannlampa - frågar då jag kanske måste köpa ett extra batteri...
/Anders