Quote from Funbeat user on 2 September 2014, 10:07Tror nog att en hel del av banan är mörk, så bra lampa med extra batteri är nog rätt bra grej
Tror nog att en hel del av banan är mörk, så bra lampa med extra batteri är nog rätt bra grej
Quote from Funbeat user on 2 September 2014, 14:56Mer än halva varvet är mörkt. Dessutom är det stökigaste partiet rent terrängmässigt helt mörkt. Så en bra lampa som du är van att springa stig i mörker med är nog att föredra. Har för mig att det dessutom är obligatoriskt med en extra lampa (typ liten fi
Mer än halva varvet är mörkt. Dessutom är det stökigaste partiet rent terrängmässigt helt mörkt. Så en bra lampa som du är van att springa stig i mörker med är nog att föredra. Har för mig att det dessutom är obligatoriskt med en extra lampa (typ liten fi
Quote from Funbeat user on 2 September 2014, 18:40Kan inte betonas tillräckligt ofta det där med att ha med sig extra lyse och tillräckligt med reservbatterier för att klara sig loppet ut. På nästan varje ultra missar någon att förstå den regeln och hamnar i trubbel. Ibland tvingas bryta pga detta, iblan
Kan inte betonas tillräckligt ofta det där med att ha med sig extra lyse och tillräckligt med reservbatterier för att klara sig loppet ut. På nästan varje ultra missar någon att förstå den regeln och hamnar i trubbel. Ibland tvingas bryta pga detta, iblan
Quote from Funbeat user on 2 September 2014, 20:09Jan: Jag har sneglat på en del ultralopp i England och noterat det där med att karta och kompass ofta finns med på utrustningslistan. Är det enligt dina erfarenheter mest en säkerhetsdetalj eller är banorna dåligt utmärkta därborta?
Angående belysning i
Jan: Jag har sneglat på en del ultralopp i England och noterat det där med att karta och kompass ofta finns med på utrustningslistan. Är det enligt dina erfarenheter mest en säkerhetsdetalj eller är banorna dåligt utmärkta därborta?
Angående belysning i
Quote from Funbeat user on 3 September 2014, 00:17Första 5 kilometrarna blir väldigt mörka och även om vi hade fint väder förra året så behövdes helt klart en bra pannlampa där. De är också som tidigare sagts ganska trixiga med mycket sten och stora rötter på banan.
Kilometer 6-14 hade jag min pannlampa
Första 5 kilometrarna blir väldigt mörka och även om vi hade fint väder förra året så behövdes helt klart en bra pannlampa där. De är också som tidigare sagts ganska trixiga med mycket sten och stora rötter på banan.
Kilometer 6-14 hade jag min pannlampa
Quote from Funbeat user on 3 September 2014, 00:43@Claes: (OT) Karta behövs på de flesta lopp jag springer i England, och den behövs, liksom kunskap hur man använder den, och ibland också kompassen för att kunna rikta kartan.
Det är inte många länder som har allemansrätten som i Sverige. I England utny
@Claes: (OT) Karta behövs på de flesta lopp jag springer i England, och den behövs, liksom kunskap hur man använder den, och ibland också kompassen för att kunna rikta kartan.
Det är inte många länder som har allemansrätten som i Sverige. I England utny
Quote from Funbeat user on 3 September 2014, 19:20Tack Jan. Nu blir man riktigt sugen på att springa ultra i England... (Ska inte gå mer OT än så i den här tråden).
Tack Jan. Nu blir man riktigt sugen på att springa ultra i England... (Ska inte gå mer OT än så i den här tråden).
Quote from Funbeat user on 9 September 2014, 14:22Lyckats låna ett extra batteripack, ska nog leta fram min gamla pannlampa oxå som reserv. Skulle vara bittert om jag på mitt första försök avbryter på grund av lampfel...
Lyckats låna ett extra batteripack, ska nog leta fram min gamla pannlampa oxå som reserv. Skulle vara bittert om jag på mitt första försök avbryter på grund av lampfel...
Quote from Funbeat user on 11 September 2014, 16:33En annan fråga, tidigare i vår på TEC erbjöds det lite blandad med mat samt saltstick och annat gött...
Är buffébordet här på BRR lika uttömmande? Fixar man loppet på det som finns eller tar ni med egen energi?
En annan fråga, tidigare i vår på TEC erbjöds det lite blandad med mat samt saltstick och annat gött...
Är buffébordet här på BRR lika uttömmande? Fixar man loppet på det som finns eller tar ni med egen energi?
Quote from Funbeat user on 16 September 2014, 13:45Jag tar alltid med egen energi. Men det är för att jag är kinkig... 😉
Vill ha bra saker som jag litar på och har testat. Men även om man inte är kinkig skulle jag säga att det är klokt att ha en liten reserv med egen energi som man kan ha som bas eller t
Jag tar alltid med egen energi. Men det är för att jag är kinkig... 😉
Vill ha bra saker som jag litar på och har testat. Men även om man inte är kinkig skulle jag säga att det är klokt att ha en liten reserv med egen energi som man kan ha som bas eller t