Quote from Funbeat user on 15 July 2008, 08:46Stora grabbar behöver litersflaskor. Zefal Magnum funkar bra.
Stora grabbar behöver litersflaskor. Zefal Magnum funkar bra.
Quote from Funbeat user on 15 July 2008, 08:59På motionsloppen finns det ut efter bansträckningen depåer att äta pannkakor o dricka saft i så där behövs endast en 50 cl flaska.
Då blir cykeln lättare och snabbare.
Dock spelar pilotens fysiska status in också.
På motionsloppen finns det ut efter bansträckningen depåer att äta pannkakor o dricka saft i så där behövs endast en 50 cl flaska.
Då blir cykeln lättare och snabbare.
Dock spelar pilotens fysiska status in också.
Quote from Funbeat user on 15 July 2008, 09:02tror att saltets roll är rätt överskattad med vädret vi har här och typen av lopp - blir väl inte några kopiösa mängder svett så risken för övervattning är nog inte så stor
tror att saltets roll är rätt överskattad med vädret vi har här och typen av lopp - blir väl inte några kopiösa mängder svett så risken för övervattning är nog inte så stor
Quote from Funbeat user on 15 July 2008, 09:09Om det varit svalt länge och sen slår om till tvärvarmt så innehåller svetten mycket salter. När man tränat en tid (en till två veckor) i värme så går saltkoncentrationen i svetten ned. Så det beror på...
Om det varit svalt länge och sen slår om till tvärvarmt så innehåller svetten mycket salter. När man tränat en tid (en till två veckor) i värme så går saltkoncentrationen i svetten ned. Så det beror på...
Quote from Funbeat user on 15 July 2008, 14:21Zefal Magnum är en osedvanligt dålig konstruktion. Ingenjören bakom den borde få rejält med smisk. Korken läcker vansinnigt mycket. Den går inte att skruva åt så att det slutar läcka. Jag köpte två och använde dem väl ungefär ett halvdussin gånger innan j
Zefal Magnum är en osedvanligt dålig konstruktion. Ingenjören bakom den borde få rejält med smisk. Korken läcker vansinnigt mycket. Den går inte att skruva åt så att det slutar läcka. Jag köpte två och använde dem väl ungefär ett halvdussin gånger innan j
Quote from Funbeat user on 15 July 2008, 14:29Har nästan bara kört vatten, det har funkat bra.
Har nästan bara kört vatten, det har funkat bra.
Quote from Funbeat user on 15 July 2008, 14:56Snart är det dags för sockerbetor då kan man ha en sådan och gnaga på.
Snart är det dags för sockerbetor då kan man ha en sådan och gnaga på.
Quote from Funbeat user on 15 July 2008, 16:40Ja, såna har ni väl gott om nere på åkern?
Ja, såna har ni väl gott om nere på åkern?
Quote from Funbeat user on 15 July 2008, 16:41Zefal-flaskorna verkar vara av olika kvalité. Mina två sista, som är svarta, fungerar utan problem.
Zefal-flaskorna verkar vara av olika kvalité. Mina två sista, som är svarta, fungerar utan problem.
Quote from Funbeat user on 15 July 2008, 17:56Jag är väldigt förvånad över att man inte lärt sig tillverka fungerande munstycken än. Fick tag på ett par cykelflaskor med texten Merida på sidan. Har nog inget med märket att göra men de hade funkat bättre att svalka ansiktet med än att återfukta inre o
Jag är väldigt förvånad över att man inte lärt sig tillverka fungerande munstycken än. Fick tag på ett par cykelflaskor med texten Merida på sidan. Har nog inget med märket att göra men de hade funkat bättre att svalka ansiktet med än att återfukta inre o