Quote from Guest on 26 May 2015, 14:07Började springa för några månader sedan, ca 3 gånger i veckan, lite över milen per gång. Anmälde mig till Göteborgsvarvet för skojs skull och sprang på 01:25:33. Tänkte inte mycket på det men har hört sedan att det är en väldigt bra tid för en nybörjare.
Började springa för några månader sedan, ca 3 gånger i veckan, lite över milen per gång. Anmälde mig till Göteborgsvarvet för skojs skull och sprang på 01:25:33. Tänkte inte mycket på det men har hört sedan att det är en väldigt bra tid för en nybörjare.
Quote from Funbeat user on 26 May 2015, 14:17Hej Daniel, det beror väl på hur man definierar "elit". På Göteborgsvarvet verkar det tidsmässigt vara mellan 1h-1h18min. Att komma ner under 1.18 kommer du säkerligen ifall du verkligen vill och får vara hel och frisk - du verkar ha lätt för löpning. Mån
Hej Daniel, det beror väl på hur man definierar "elit". På Göteborgsvarvet verkar det tidsmässigt vara mellan 1h-1h18min. Att komma ner under 1.18 kommer du säkerligen ifall du verkligen vill och får vara hel och frisk - du verkar ha lätt för löpning. Mån
Quote from Funbeat user on 26 May 2015, 16:14Evy Palm sprang sin första mara som 38-åring och gjorde sina bästa resultat när hon var 47-49 år. Hon är fortfarande världens genom tiderna snabbaste kvinna i halvmaraton och 10 000m på utomhusbana i 45-49-årsklassen.
Inte ett normal fall, men det går ju
Evy Palm sprang sin första mara som 38-åring och gjorde sina bästa resultat när hon var 47-49 år. Hon är fortfarande världens genom tiderna snabbaste kvinna i halvmaraton och 10 000m på utomhusbana i 45-49-årsklassen.
Inte ett normal fall, men det går ju
Quote from Funbeat user on 26 May 2015, 17:49Det är rätt ovanligt att en man kan springa halvmaran under 1:30 , med bara några få månaders träning. Om man är vältränad i en annan sport är det betydligt enklare. Risken för dig i det här läget, är att du drar på dig dig skador. Du skaffat dig en ätt h
Det är rätt ovanligt att en man kan springa halvmaran under 1:30 , med bara några få månaders träning. Om man är vältränad i en annan sport är det betydligt enklare. Risken för dig i det här läget, är att du drar på dig dig skador. Du skaffat dig en ätt h
Quote from Funbeat user on 26 May 2015, 17:52Jo, har förstått det på folks reaktioner. Har inte tränat något annat tidigare, bara lite gym då och då.
Tack. Jo, har börjat fått lite ont i höften har jag märkt.
Bor i Göteborg.
Jo, har förstått det på folks reaktioner. Har inte tränat något annat tidigare, bara lite gym då och då.
Tack. Jo, har börjat fått lite ont i höften har jag märkt.
Bor i Göteborg.
Quote from Funbeat user on 26 May 2015, 19:35Grattis till ett bra resultat!
Blev lite nyfiken på dina mellantider men kunde inte hitta någon johan karlsson som sprang på 1:25 i resultatlistan. Sprang du under lånat namn eller är inte johan karlsson ditt namn?
Grattis till ett bra resultat!
Blev lite nyfiken på dina mellantider men kunde inte hitta någon johan karlsson som sprang på 1:25 i resultatlistan. Sprang du under lånat namn eller är inte johan karlsson ditt namn?
Quote from Funbeat user on 26 May 2015, 19:59Om det hade varit tillåtet att springa med någon annans lapp så fanns det kanske en liten risk att jag gjorde det... Men nu får man inte det enligt reglerna läste jag så det gjorde jag självklart inte.
Mellantiderna:
Splits
Split Time of day Time Diff
Om det hade varit tillåtet att springa med någon annans lapp så fanns det kanske en liten risk att jag gjorde det... Men nu får man inte det enligt reglerna läste jag så det gjorde jag självklart inte.
Mellantiderna:
Splits
Split Time of day Time Diff
Quote from Funbeat user on 26 May 2015, 21:17Haha, det är bra att vi håller oss till reglerna, intressant att se mellantiderna också. Kan nog tyvärr inte tillföra så mycket till din frågeställning eller fortsatta träning mer än som rundningsmärke men jag kommer att följa tråden med intresse och önsk
Haha, det är bra att vi håller oss till reglerna, intressant att se mellantiderna också. Kan nog tyvärr inte tillföra så mycket till din frågeställning eller fortsatta träning mer än som rundningsmärke men jag kommer att följa tråden med intresse och önsk
Quote from Funbeat user on 26 May 2015, 21:191:25 är absolut mycket bra i förhållande till träningsmängden, så jag skulle säga att du har goda förutsättningar att bli riktigt snabb om du satsar på löpningen. 31 år är ingen ålder, de flesta i Sverigeeliten på långdistanslöpning är äldre än så, vissa
1:25 är absolut mycket bra i förhållande till träningsmängden, så jag skulle säga att du har goda förutsättningar att bli riktigt snabb om du satsar på löpningen. 31 år är ingen ålder, de flesta i Sverigeeliten på långdistanslöpning är äldre än så, vissa
Quote from Funbeat user on 27 May 2015, 11:22Ok, tack för input!
Ok, tack för input!