Quote from Guest on 14 November 2011, 00:41Hej jag spelar fotboll och skulle vilja veta hur man tränar på bästa sätt för att bli snabbare dem första 15-20 meterna . Skulle vara tacksam med nått tränings schema också 😀
Hej jag spelar fotboll och skulle vilja veta hur man tränar på bästa sätt för att bli snabbare dem första 15-20 meterna . Skulle vara tacksam med nått tränings schema också 😀
Quote from Funbeat user on 14 November 2011, 00:51idioten är nog det bästa tipset jag kan ge dig. Gärna i motlut. Börja på 30 meter, öka till 50 å sista 70 meter. kör detta 5 gånger. Tre gånger i veckan. Detta såg jag Umeå FC körde inte allt för länge sen.
idioten är nog det bästa tipset jag kan ge dig. Gärna i motlut. Börja på 30 meter, öka till 50 å sista 70 meter. kör detta 5 gånger. Tre gånger i veckan. Detta såg jag Umeå FC körde inte allt för länge sen.
Quote from Funbeat user on 14 November 2011, 08:47okej tack så mycket 🙂
okej tack så mycket 🙂
Quote from Funbeat user on 14 November 2011, 08:55Diverse spänstövningar och max-styrka skulle jag föreslå.
Idioten kan nog ge en bra "snabbhetsuthållighet" och en form av intervallträning om man gör det 4-5ggr per tillfälle med lite vila mellan på 1-2min. Tror dock inte det ökar ens explosivitet nämnv
Diverse spänstövningar och max-styrka skulle jag föreslå.
Idioten kan nog ge en bra "snabbhetsuthållighet" och en form av intervallträning om man gör det 4-5ggr per tillfälle med lite vila mellan på 1-2min. Tror dock inte det ökar ens explosivitet nämnv
Quote from Funbeat user on 14 November 2011, 08:59F ö tror jag denna fråga ställdes av någon för bara några veckor sedan...
F ö tror jag denna fråga ställdes av någon för bara några veckor sedan...
Quote from Funbeat user on 14 November 2011, 09:32Läs om plyometrisk träning - googla o kolla här på FB. Förutom spänst-styrka kan löpteknik-träning hjälpa. Men att springa med boll o utan boll är två olika saker - löpning utan boll kan göras med långa höga steg vilket ger kass bollkontroll.
Läs om plyometrisk träning - googla o kolla här på FB. Förutom spänst-styrka kan löpteknik-träning hjälpa. Men att springa med boll o utan boll är två olika saker - löpning utan boll kan göras med långa höga steg vilket ger kass bollkontroll.