Quote from Guest on 6 December 2011, 21:38Hej!
Jag har sprungit ett tag och mest fokuserat på att bli lite bättre på milen.
Men nu vill jag springa kortare och fortare. Jag tänker mig sträckor på mellan 1-5 km.Jag har letat bland träningsprogrammen här på Funbeat men inte hittat något som ja
Hej!
Jag har sprungit ett tag och mest fokuserat på att bli lite bättre på milen.
Men nu vill jag springa kortare och fortare. Jag tänker mig sträckor på mellan 1-5 km.
Jag har letat bland träningsprogrammen här på Funbeat men inte hittat något som ja
Quote from Funbeat user on 6 December 2011, 21:48Alla typer av intervall + spänstträning (snabba intervaller blir ju nästan spänstträning ...)
Alla typer av intervall + spänstträning (snabba intervaller blir ju nästan spänstträning ...)
Quote from Funbeat user on 6 December 2011, 22:31Träningen skiljer inte mycket. Mer än att det är mer intressant att köra hårda intervaller. tröskel->vo2max intervaller
Träningen skiljer inte mycket. Mer än att det är mer intressant att köra hårda intervaller. tröskel->vo2max intervaller
Quote from Funbeat user on 7 December 2011, 01:12Kolla i boken running formula av Jack Daniels .(min husgud) där hittar du oxå programm för kortare sträckor
Kolla i boken running formula av Jack Daniels .(min husgud) där hittar du oxå programm för kortare sträckor
Quote from Funbeat user on 7 December 2011, 08:54OK, tack för tips!
OK, tack för tips!
Quote from Funbeat user on 7 December 2011, 19:27Mycket back intervaller. Fartlek. Spänthets träning Hoppar med mm. Styrketäning. Jag skulle ta med lite extra stretching också vissa dagar. (t+)
Mycket back intervaller. Fartlek. Spänthets träning Hoppar med mm. Styrketäning. Jag skulle ta med lite extra stretching också vissa dagar. (t+)