Quote from Guest on 27 October 2008, 15:33Jag är allergisk mot att bara svälja allt utan någon som helst källkritik eller kontroll..
Så hur är det med dessa 1500-2000:- dojor, håller dom verkligen bara 1,5-2år eller 100mil..
Eller blir man R#VKNU%#"AD?
Jag vill ha "hård" fakta, inte: "ja så s
Jag är allergisk mot att bara svälja allt utan någon som helst källkritik eller kontroll..
Så hur är det med dessa 1500-2000:- dojor, håller dom verkligen bara 1,5-2år eller 100mil..
Eller blir man R#VKNU%#"AD?
Jag vill ha "hård" fakta, inte: "ja så s
Quote from Funbeat user on 27 October 2008, 15:43Sällan jag behöver betala mer än 700 kr för skor, handlar oftast på nätet. För mig brukar snittlivslängden för löparskor vara ca 200 mil.
Sällan jag behöver betala mer än 700 kr för skor, handlar oftast på nätet. För mig brukar snittlivslängden för löparskor vara ca 200 mil.
Quote from Funbeat user on 27 October 2008, 15:46Hur "känner" du att dom "håller" i 200 mil då?
Hur "känner" du att dom "håller" i 200 mil då?
Quote from Funbeat user on 27 October 2008, 16:10Jag har aldrig behövt köpa så dyra skor (behöver inte så mycket dämpning). Men handlat ofta i prisklassen därunder 1000-1200:-.
Jag tycker man, "på ett naturligt sätt", känner när dojjorna börjar bli slut. Känns i "svikten", genomslaget vid fotisättning
Jag har aldrig behövt köpa så dyra skor (behöver inte så mycket dämpning). Men handlat ofta i prisklassen därunder 1000-1200:-.
Jag tycker man, "på ett naturligt sätt", känner när dojjorna börjar bli slut. Känns i "svikten", genomslaget vid fotisättning
Quote from Camilla Höög on 27 October 2008, 16:13Du känner hur de förändras. Om du inte känner det så kan du fortsätta köra med dem tills de faller i bitar.
Jag körde med mina första löparskor i 3 år. Minst! När jag till slut köpte nya i år så var det en enorm skillnad. Känslan på foten, farten, stötdä
Du känner hur de förändras. Om du inte känner det så kan du fortsätta köra med dem tills de faller i bitar.
Jag körde med mina första löparskor i 3 år. Minst! När jag till slut köpte nya i år så var det en enorm skillnad. Känslan på foten, farten, stötdä
Quote from Elias Engqvist on 27 October 2008, 16:51De flesta "normala" skor kostar väl under 1200:- sen brukar affärerna ha nån typ av rabatt som man lätt kan få dvs -10% så är man under 1080:-
Sen kan det vara så att racingskor som är extra lätta, kanske lite dyrare också slits fortare helt enkelt för
De flesta "normala" skor kostar väl under 1200:- sen brukar affärerna ha nån typ av rabatt som man lätt kan få dvs -10% så är man under 1080:-
Sen kan det vara så att racingskor som är extra lätta, kanske lite dyrare också slits fortare helt enkelt för
Quote from Funbeat user on 27 October 2008, 18:41Så det verkar alltså stämma då.. Man kanske blir inte blålurad i alla fall?
Skorna jag köpte idag kostade 1800:- ett par rejält dämpade Nike. Kändes väldigt fina, men priset kändes sjukt..
Inga andra tankar och funderingar?
Så det verkar alltså stämma då.. Man kanske blir inte blålurad i alla fall?
Skorna jag köpte idag kostade 1800:- ett par rejält dämpade Nike. Kändes väldigt fina, men priset kändes sjukt..
Inga andra tankar och funderingar?
Quote from Funbeat user on 27 October 2008, 18:58Jag löper förvisso inte, men är lite "ramsned" och behöver MBT-pjucks för att räta upp mig. De kostar aldrig mindre än 2150:- och för det får jag 150-200 mil om jag håller dem hyfsat fräscha. De dyrare varianterna har en kraftigare ovandel och är i den li
Jag löper förvisso inte, men är lite "ramsned" och behöver MBT-pjucks för att räta upp mig. De kostar aldrig mindre än 2150:- och för det får jag 150-200 mil om jag håller dem hyfsat fräscha. De dyrare varianterna har en kraftigare ovandel och är i den li
Quote from Elias Engqvist on 27 October 2008, 19:16Det man skulle kunna diskutera är iofs om du verkligen behöver skor som är så dämpade?
Ofta kan man genom att förbättra löptekniken attackera roten till det onda istf att attackera symptomen - fast jag vet ju inte varför du väljer så dämpade/dyra skor!?
Det man skulle kunna diskutera är iofs om du verkligen behöver skor som är så dämpade?
Ofta kan man genom att förbättra löptekniken attackera roten till det onda istf att attackera symptomen - fast jag vet ju inte varför du väljer så dämpade/dyra skor!?
Quote from Funbeat user on 27 October 2008, 19:18Mina cykelskor håller mycket längre än tvåhundra mil.
De klarar lätt tretusen mil innan de behöver bytas på grund av ett slitet utseeende.
Mina cykelskor håller mycket längre än tvåhundra mil.
De klarar lätt tretusen mil innan de behöver bytas på grund av ett slitet utseeende.