Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Tidigare har mina löprundnor alltid haft en uppiggande effekt på mig. Jag har känt att jag får ny energi av det.
Sista två månaderna blir jag bara trött av det. Vädligt trött resten av dagen. Varför?
Jag tror inte det är överträning, för jag har under den

Du kanske ska fundera mer över återhämtningen. Mat, dryck, vila, sömn, arbetsbörda generellt i livet, stressnivå? Det behöver ju inte vara själva träningen som är felet.

Sara:Jag misstänker att du har rätt. Men tidigare har löpningen fungerat som återhämtning/vila från allt annat. Synd att det inte verkar göra det längre.

Kan vara värt att titta sina blodvärden också. Efter en infektionssjukdom (någon typ av virusinfektion) så hade jag väldigt låga blodvärden på grund av järnbrist och var (och är fortfarande) jättetrött och hängig, speciellt i samband med träning. Pulsen d

"Väldigt trött resten av dagen."

Placera ditt löppass senare på dagen under en tid så att "resten av dagen" endast är återhämtningsmål och läggdags.

Pröva sova 1 rimme extra per natt i en vecka. Hjälpte mig när jag kände mig trött.

Jag känner också att jag blir trött och vill sova en stund efter mina träningsrundor, men årstiden är ju mörk och tråkig, och jag mängdtränar just nu, tränade 161 km utomhus vecka 52, så det är nog naturligt att man blir trött efter träningspass, sen är d

Jag kom själv till en punkt där jag tränade oerhört mycket och tillät mig aldrig att vila ordentligt eller äta kost bra heller för den delen och då tippade det över från det du säger, uppiggande till att ha motsatt effekt. Då blev det inte kul. Men med li

Känner igen mig i det du skriver, har upplevt liknande men för mig berodde det då på nytt arbete i (för mig) mer bullrig miljö, vilket tröttade mycket i början. Har du mer jobb eller annorlunda jobb nu som ev ökar stress, mm, som även andra nämnt? Mer åte

Hur länge sedan var det du tränade 2-3 ggr/vecka? Kroppen är lat och avvecklar ganska snabbt det som inte efterfrågas. Det kan vara så enkelt som att du försämrats och därför blir mer sliten av det enda kvarvarande passet.

12