Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningBlixtlås fram på våtdräkten
You need to log in to create posts and topics.

12

Skräddaren i Nacka Strand sydde om min för 500:- exkl. blixtlås. Blev jättebra...

sydde han 30-45cm eller bara några mm för de 500kr?

Han sydde från halsen ner till naveln...med back slaif också

Men flindra, menar du att du inte kan stänga blixtlås på baksidan själv? Jag tycker att det går utmärkt, även om det kräver en viss teknik. (Jag brukar omväxlande krumma ryggen bakåt och framåt, om du förstår vad jag menar.)

Det är knappt att den som ska hjälpa till kan stänga den.

Skräddaren i Nacka Strand lät ju prisvärd! Man kanske kan posta dräkten. Vet inte om det finns nån i Östergötland som gör sånt här.

Hmmm, men om det är så svårt att stänga; har du inte helt enkelt fel storlek?

Jag tycker om du kan stänga en ny köpte självs är det för stor. Det ska sitter täjt.

Efter ett par simtur bli det lättare men till vår ska det hinner torka ur och bli svår att stänger själva igen

Aha, det var därför jag hade så svårt att stänga min igår, på säsongens första lilla öppet vatten-sim!

Den var lättare att stänga innan tredje barnet kom. 😉 Den är för en något längre person än mig, just eftersom jag är grov upptill. En mansdräkt hade kanske varit ett alternativ, men även om jag är bredaxlad har jag samtidigt höfter också.

Det går väl a

Idag gick det bättre! Gjorde så att när dräkten var på på benen så drog jag upp blixtlåset halvvägs, sedan krängde jag på mig dräkten Då blev det som att dräkten spändes ut bättre och då satt den som en smäck! Och jag kunde stänga blixtlåset själv också.

12