Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBlodcirkulation...
You need to log in to create posts and topics.

en fråga till någon som vet eller som varit med om detta själv.
När jag springer (eller powerwalkar) så sväller mina fingrar upp (mkt). Det räcker med 20 min löpning eller gång så blir fingrarna som prinskorvar och ringarna (som normalt sitter löst) sitt

Här är några med liknande problem.

http://www.jogg.se/default.asp?sida=forum&subid=2391&searchstr=fingrar

Jag har samma problem, känns riktigt läskigt men det brukar hjälpa att öppna och stänga händerna hårt och arbeta aktivt med dom ovan hjärthöjd. Ska testa att krama tallkotte :-D, fast det brukar funka ändå. Obehagligt men ej farligt.

Exakt så där får jag vid svår vätskebrist/uttorkning. Men efter 20 minuter? Det låter inte så, då har man ju knappt börjat svettas.

Jag har samma problem, men då mest när jag är ute och promenerar. Tror det har att göra med att jag brukar krama kottar/stenar när jag springer och kanske framförallt att jag inte svänger med armarna som när jag går. För visst kan det hänga ihop med att m

Kom att tänka på en sak. Har aldrig haft några större problem med att fötterna somnar, mer än på spinning! När jag frågade ledaren föreslog hon att jag skulle lossa på snörningen (hade jag redan gjort..) alternativt testa "riktiga" cykelskor (vilket jag i