Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej på er!

Jag ska spring Stockholm Marathon 5 juni. Kul!

Men nu ska jobbet vara med i Blodomloppet som gå i Stockholm 9 juni... bara 4 dagar efter alltså.

Klart jag vill vara med men ... klarar jag det? Är det lämpligt (skaderisk)?

Är jag med är det

Jag skulle utan någon egentlig kunskap säga att det beror på om du har sprungit marathon och marathon distans tidigare och vilken tid du kommer försöka nå.

Ett 5 km lopp borde ju inte vara en omöjlighet bara man tar det lugnt.

Om du inte har några ambitioner att spinga in ett nytt pers så funkar det alldeles utmärkt som ett bra återhämtningspass, genomblödningspass. 🙂 Ta det bara lugnt och fint!

Jag brukar jogga ca 5 km några dagar efter jag har sprungit ett marathon för att känna efter om något är trasigt. Med andra ord: ta det riktigt lugnt så går det nog bra!

Tack för input!

Jag har sprungit maran en gång för två år sen. Då var jag väl lite öm efter men jag kunde ju gå iaf, sprang dock inget på ett par veckor för jag åkte till Spanien då, och passade på att vila.

Nu har jag tränat mer och kommer nog satsa hå

Är det inte 10 km?

Jag hade samma funderingar 2008 när jag sprang Stockholm marathon som även var min första mara. Tre dagar efter gick blodomloppet och vi hade anmält oss från jobbet. Innan jag hade koll på datumen hade jag anmält mig till 10 km eftersom en jobbarkompis vi