Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBlodpropp...!
You need to log in to create posts and topics.

Hur mycket vågar jag anstränga mig när jag har en propp i vänster ben och går på Waran..?

Hej John, det borde du ta upp med din läkare istället än att lyssna på råd härifrån. Det skulle jag göra om jag var i samma sits som du.

Håller med Krister..läkaren känner till din anamnes. Enklast att ta upp det på nästa PK (INR) -kontroll 🙂

Edit: vet inte hur mkt du vet om waranbehandling..här är lite info 🙂

http://www.orebroll.se/upload/Kga/MedGer/Dokument/Waranbroschyren_A4_08041

Har du en blodpropp? Alltså nyligen konstaterad sådan? Eller menar du att du har haft och nu går på Waranbehandling?

Tackar för era inlägg, Jo proppen konstaterades i Onsdags, och då sa dom att jag har haft den minst sen i Jul.. Och jag har tränat lite lagom hela tiden, och det bör tilläggas att det är min 4:de propp i vänster ben, dom har kommit med 3 års mellan rum..!

Vad jag vet ska man inte träna när man har en oupplöst propp eftersom rörelsen kan göra att flagor av proppen lossnar och åker till känsligare delar såsom hjärta och hjärna.
Men tala med din läkare, det är säkrast.

Jag vet inte precis vart gränsen för ansträngning går eller så, men eftersom man blir mer blödningsbenägen så ska du passa dig för alltför vilda sporter. Ingenting där man riskerar att slå i huvud eller bål. Till mig sade de att de ville att man skulle åk