Quote from Guest on 10 March 2012, 18:14Ibland när jag tränar lite hårdare än normalt så får jag blodsmak i munnen. Nu funderar jag på om det är ett mentalt fenomen eller om det faktiskt är så att något blodkärl i munnen/svalget/näsan som spricker. Någon som vet?
Ibland när jag tränar lite hårdare än normalt så får jag blodsmak i munnen. Nu funderar jag på om det är ett mentalt fenomen eller om det faktiskt är så att något blodkärl i munnen/svalget/näsan som spricker. Någon som vet?
Quote from Funbeat user on 10 March 2012, 18:24Det är blod som kommer in i lungorna som du andas ut via munnen där smaken registreras.
Det är blod som kommer in i lungorna som du andas ut via munnen där smaken registreras.
Quote from Catharina Brattlin on 10 March 2012, 18:31http://illvet.se/fraga-oss/varfor-far-man-blodsmak-i-munnen
Quote from Funbeat user on 10 March 2012, 19:14Scary.
Scary.
Quote from Funbeat user on 10 March 2012, 19:42Smakar det gott Lasse.??????....ehhh....du tränar väl inte i Månkarbo-trakten typ.???!!..Sen läste jag att det kan gå över med att man tar en stor klyfta vitlök å tuggar....ja inte vet jag,,,men det stod där i alla fall i häftet om man känner för mera blo
Smakar det gott Lasse.??????....ehhh....du tränar väl inte i Månkarbo-trakten typ.???!!..Sen läste jag att det kan gå över med att man tar en stor klyfta vitlök å tuggar....ja inte vet jag,,,men det stod där i alla fall i häftet om man känner för mera blo
Quote from Funbeat user on 10 March 2012, 21:43Framför allt är det ett kvitto på att du springer tillräckligt fort.
Framför allt är det ett kvitto på att du springer tillräckligt fort.
Quote from Funbeat user on 12 March 2012, 22:00Tack för svaren! Det var intressant läsning från Illustrerad Vetenskap. Märkligt att blodsmaken förs från lungorna till munnen, men jag antar att det följer med den häftiga andningen upp.
Kanske läge att dra ner på tempot lite..
Tack för svaren! Det var intressant läsning från Illustrerad Vetenskap. Märkligt att blodsmaken förs från lungorna till munnen, men jag antar att det följer med den häftiga andningen upp.
Kanske läge att dra ner på tempot lite..
Quote from Christer Berg on 12 March 2012, 22:02Kan mycket väl vara en inbyggd varningssignal i kroppen. Blodsmak i munnen = sakta ner.
Kan mycket väl vara en inbyggd varningssignal i kroppen. Blodsmak i munnen = sakta ner.
Quote from Funbeat user on 13 March 2012, 08:15För min del får jag bara blodsmak efter ett träningsuppehåll. När jag är bättre tränad kan jag ta i hur mycket som helst utan att få någon blodsmak. Så jag kan inte se det som varken ett kvitto eller en varningssignal.
Vad är förklaringen till det tro,
För min del får jag bara blodsmak efter ett träningsuppehåll. När jag är bättre tränad kan jag ta i hur mycket som helst utan att få någon blodsmak. Så jag kan inte se det som varken ett kvitto eller en varningssignal.
Vad är förklaringen till det tro,
Quote from Catharina Brattlin on 13 March 2012, 08:18Dåliga smaklökar. 😉
Dåliga smaklökar. 😉