Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonBoende Kalmar IM 13
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!
Jag kanske är sent ute, men försöker hitta något slags boende inför ironman-helgen som inte är alldeles för dyrt. Har någon några tips vart man kan kolla?
Tacksam för svar!
John

Kolla med Kalmars Turistförening om dom kan rekommendera något.

Tälta.

Det är det här problemet som uppstår när Nirvana Europe booking bokar upp hela Kalmar och sedan säljer ut till överpriser. Man kan inte bo på något bra sätt.
Jag tror det vore bra om så många som möjligt påpekade detta problem för Kalmar IM så att de för

jag tror inte Kalmar kan påverka ett avtal som IM har under alla sina tälvingar. Den enda sätt skulle var om Kalmar gå tillbaka till en järnman tälving i 2015.

Men 2013 och 2014 få man räkna med samma problem.

Jag bokade en stuga på Stensö camping. På deras hemsida fanns inget ledigt men när jag ringde och frågade så gick det bra. Kanske värt ett försök?

Det kan vara så att många hotell ha satt undan rum just för tävlande i Kalmar!? så att ringa runt och säga att man ska tävla är nog ingen dum ide.

Tälta.

har ett stort hus i centrala Kalmar som jag funderar på att hyra ut dock så bör man nog vara ett par personer som delar då det är 5st sovrum och 240kvm
sängar, om jag nu hyr ut detta är beroende på hur många man blir. pris vet jag inte.
detta huset har al

Jag skulle rekommendera http://hotellsvanen.mobilwebb.com/
Vi har bott där flera gånger och det har fungerat utmärkt. Du ser till och med växlingsområdet härifrån. Dom erbjuder även frukostbuffe för alla tävlande innan start på morgonen. Inte speciellt dy

12