Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Är på kurs v28 och kommer att bo på Clarion Hotel på söder, är den någon som har tips på några sträckor mellan 5-10km. Tänkte jag skulle ha hotellet som utgångspunkt då det kanske skulle funka att hinna med något pass före frukost.

/Micke

Årstaviken runt, cirka 7 km. Fin löpning längs vattnet (hälften flackt, hälften kuperat) och vacker utsikt från Liljeholmsbron. Bara att ta backen ner från hotellet så är du på banan.

Rundan runt söder är oxå fin! Längs vattnet och södermälarstrand!

Årstaviken runt är självklar, lite skugga också på Årstasidan.

Annars, prova springa kajen bort till Danvikstull, sen tillbaka genom Hammarby Sjöstad. Borde också bli minst 5 km.

intervaller i Hammarbybacken om du vill ha en riktig utmaning 😉

Annars röstar jag också på Årstaviken runt, omväxlande och vacker utsikt uppe på broarna.

Michael: jag var själv på "okända" marker i Stockholmstrakten i våras under ett par veckor...jag testade någon gång att bara springa, upptäcka närområdet. Jätte kul! Visst är de bra att känna till lite av området. Kolla eniro. Du kan även söka rundor här

Om du vill springa på tisdag 18:15 så kan du gå tvärs över gatan till Friskis&Svettis som har sin jogging då. Håller på till ca 19.30

tackar för tips... 🙂

Årstaviken skall prövas och den där Hammarbybacken låter faktiskt lite lockande nu när jag tänkte prova på lite intervall i Juli och framåt.

Att upptäcka närområdet får man ta på någon eftermiddag så att man inte springer bort si

Micke,
gå ut från hotellet och ställ dig i backen ner mot Eriksdalsbadet, titta till vänster, lilla slalombacken som det står skistar.com (eller nått sånt) med Hollywoodbokstäver i är Hammarbybacken. Den ser liten ut att åka skidor i men man hinner bli ga

Blev en runda med Friskis o Svettis 18:15 igår, kul med gemensam löpning samtidigt som det blev en "vägvisning" runt söder och närområde.