Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Ja det blev inte lika många som i Vallentuna men det var säkert vädret som avskräckte, halt som tusan. Fick syna backen en gång och knäet är rejält svullet nu. Synd man inte kan sanda lite.

Från Bore Cup resultaten: "Blandat underlag med lite snömodd och ibland isunderlag" Tycker jag var en förskönande beskrivning. Jag körde i mina rätt nya Icebugs och resultatet blev att jag höll mig på bena men blodvite blev det av skavsår i hälen 🙁

Hehe.. "Blandat underlag med lite snömodd och ibland isunderlag". Jag tycker inte att den beskrivningen stämmer med verkligheten. Att jag dessutom körde med ds racer är mitt eget fel men det bidrog knappast till bättre fäste.

Glad att jag höll mig på ben

Man får väl börja med pensionärsbroddar 🙂

Välkommen i klubban då...hehehe//Kjell.

Själv tyckte jag det var helt ok fäste med ett par Nike Vomero på fötterna, utom på de moddiga partierna förstås. Lyckades missa alla isfläckar. Men segraren i M70 gick omkull bredvid mig efter ca 1 km.

http://www.gavle.to/~bore.cup/resultat_BC_2009_3.ht

Vi får ta nya tag i Östhammar om fyra veckor, då är det förhoppningsvis slut på vintern. Vet ni något om banan däruppe?

Sprang där för två år sedan, 14.3km och lätt böljande upp och ned i en tvåvarvs-bana. Min Polar visade ungefär 15m mellan banans högsta och lägsta punkt.

Ingvar, du sprang väl 10km i fjol i Östhammar. 15km så är det samma start men man springer åt ett annat håll. Jag upplevde det som att fjolårets bana är backigare än den längre banan man har på 7.5/15km.

Tack Leif för infon. Jag minns inte så mycket av banan mer än att det var lite småkuperat. Hoppas på bättre underlag än i Lördags så vi kan få en bättre löpupplevelse och bättre km/tid. Vi ses i Östhammar 🙂

12