Quote from Guest on 18 April 2011, 18:32Nytt banrekord = världens snabbaste mara någonsin: 2.03.02!
Och ett kanonlopp av Ryan Hall på fjärde plats!
Idealiska förhållanden, ca 15 grader och 7 m/s medvind.
Nytt banrekord = världens snabbaste mara någonsin: 2.03.02!
Och ett kanonlopp av Ryan Hall på fjärde plats!
Idealiska förhållanden, ca 15 grader och 7 m/s medvind.
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 18:42Ruggigt imponerande!! dock inte världsrekord. om jag inte har fel måste start och mån ligga inom en viss "radie" och det får inte vara mer nerför än uppför? Men det är bara vad jag kommer ihåg, vet ej hur regelverket är på riktigt. men hur som helst obegr
Ruggigt imponerande!! dock inte världsrekord. om jag inte har fel måste start och mån ligga inom en viss "radie" och det får inte vara mer nerför än uppför? Men det är bara vad jag kommer ihåg, vet ej hur regelverket är på riktigt. men hur som helst obegr
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 18:59Finns vad jag vet inga världsrekord på marathon pga de olika banornas beskaffenhet å liknande typ. Man talar väl om "världsbästa" tiden tycker jag att jag har läst någonstans. Min upplevelse av Boston var att banan inte alls var jättesnabb....men har man
Finns vad jag vet inga världsrekord på marathon pga de olika banornas beskaffenhet å liknande typ. Man talar väl om "världsbästa" tiden tycker jag att jag har läst någonstans. Min upplevelse av Boston var att banan inte alls var jättesnabb....men har man
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 19:04Här står Haile Gebrselassies 2:03:59 noterat som världsrekord:
http://www.iaaf.org/statistics/records/inout=o/discType=5/disc=MAR/detail.htmlVilka banor som godkäns för världsrekord står i "IAAF Competition Rules 2010-2011", Sektion X, paragraf 28.
Här står Haile Gebrselassies 2:03:59 noterat som världsrekord:
http://www.iaaf.org/statistics/records/inout=o/discType=5/disc=MAR/detail.html
Vilka banor som godkäns för världsrekord står i "IAAF Competition Rules 2010-2011", Sektion X, paragraf 28.
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 19:14Dom är bara bussiga mot Haile för att han står med i en rad av OFFICIELLA världsrekord. Dom vill väl inte säga att hans tid är sämre typ. Kolla gärna upp det hela i regelverket.
Dom är bara bussiga mot Haile för att han står med i en rad av OFFICIELLA världsrekord. Dom vill väl inte säga att hans tid är sämre typ. Kolla gärna upp det hela i regelverket.
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 19:22Kjell, du ligger lite efter nu... Var många år sen man övergick från "världsbästa" till att godkänna officiella världsrekord även på landsväg.
Regelverket säger - Kap R: Rekord.
2.4.4 - Avstånd fågelvägen mellan start och mål får ej överskrida 50% av täv
Kjell, du ligger lite efter nu... Var många år sen man övergick från "världsbästa" till att godkänna officiella världsrekord även på landsväg.
Regelverket säger - Kap R: Rekord.
2.4.4 - Avstånd fågelvägen mellan start och mål får ej överskrida 50% av täv
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 19:34Boston, har jag för mig, faller ca 150 meter och fågelvägen mellan start och mål är väl över tre mil.
Boston, har jag för mig, faller ca 150 meter och fågelvägen mellan start och mål är väl över tre mil.
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 19:51Hahaha Markus...ja vi gamla gubbar är långt efter både vad gäller löptider och dom här nymodigheterna med världsrekord på landsvägslopp. Så nu finns det väl Svenska Rekord på marathon å halvan oxo då....undrar hur dom låter liksom å vem som stoltserar med
Hahaha Markus...ja vi gamla gubbar är långt efter både vad gäller löptider och dom här nymodigheterna med världsrekord på landsvägslopp. Så nu finns det väl Svenska Rekord på marathon å halvan oxo då....undrar hur dom låter liksom å vem som stoltserar med
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 20:29Samma efternamn på segrarna i London och Boston. Är de bröder?
4.07 på två maror. Inte illa.
Samma efternamn på segrarna i London och Boston. Är de bröder?
4.07 på två maror. Inte illa.
Quote from Funbeat user on 19 April 2011, 08:40Officiellt eller inte: snittfart 2.55/km, eller om man så vill 400 m på 70 sekunder 105,5 gånger på raken. Skjut fanskapet. 😉
Officiellt eller inte: snittfart 2.55/km, eller om man så vill 400 m på 70 sekunder 105,5 gånger på raken. Skjut fanskapet. 😉