Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBoston Marathon- tips
You need to log in to create posts and topics.

Tjena!

Jag ska för första gången springa Boston Marathon i påsk och undrar om det finns några praktiska tips, specifika för Boston marathon (inte ät och träna rätt innan loppet osv). Kanske är det någon som har erfarenhet av banan? Tips på resturang att

Det finns massor av tips i den del av amerikanska Runners Worlds forum som är enkom för Boston Marathon. Är du mer sugen att läsa på svenska är nog det kapitel jag skrivit om loppet i min bok det mest utförliga du hittar.

Just firandet efteråt beror nog

Johan jag bodde i Boston i nästan 6 år. där finns säkert 20 olika bar och resturanger på siste 5-8km.

vill du har mycket mat är de en av de "la familia" restauranger du ska äter. nästan allt kommer i en sån portion att de flesta ta halva hemma med si

Nu har jag inte läst Mackans bok så jag vet inte vad som står där, men ett par tips har jag att komma med.

Kom i god tid till bussarna ut till starten. Jag hade tur och gled på ganska snabbt, men såg lååånga köer från bussfönstret. Det gör ingenting att

Jag tror det är The North End område du menar. Minns inte om folk säger italian område.

Tack för bra tips! Låter lovande med en enkel bana också:) Kanske ska gå för personbästa i alla fall. Isf måste jag sätta igång med träningen!

Enkel bana skulle jag inte vilja påstå att den är. Snarare väldigt förrädisk. Det är mycket utför i början men sen kommer det fyra rätt tuffa backar på andra halvan innan man kommer till den avslutande lätta milen.

Ett fantastiskt kul lopp att springa m

Instämmer med Mackan, kan vara ett lurigt lopp att bemästra. Och svårigheterna kan variera från löpare till löpare. För mig satte den nedåtlutande berg-och-dalbanan i inledningen sina spår. Fick falsk ischias med helt låst löpning hela den flacka biten fr

Glöm inte att kyssa ett antal av tjejerna i Wellesley. En garanterad vitamininjektion inför andra halvan. Gör man inte det så har man missat något. Kanske inte om man är tjej 😉