Quote from Guest on 23 April 2010, 15:50Har precis börjat löpträna, befinner mig på amatör nivå.... Efter ca 13, 14 km har jag börjat få brännande smärta i nacke och mellan skulderblad. Jag misstänker att det är att jag spänner mig på något sätt. Kan någon tipsa mig om vad jag gör för fel?
And
Har precis börjat löpträna, befinner mig på amatör nivå.... Efter ca 13, 14 km har jag börjat få brännande smärta i nacke och mellan skulderblad. Jag misstänker att det är att jag spänner mig på något sätt. Kan någon tipsa mig om vad jag gör för fel?
And
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 16:00Träna core...
Hållning, hållning, hållning...
Träna core...
Hållning, hållning, hållning...
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 17:33Du springer och spänner dig 🙂 Tar ett par månader till du blir nog fit för att kunna löpa de sträckorna avslappnat.
Du springer och spänner dig 🙂 Tar ett par månader till du blir nog fit för att kunna löpa de sträckorna avslappnat.
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 18:08Precis som du själv skriver så spänner du dig säkert när du börjar bli trött. Förmodligen drar du upp axlarna.
Har själv smärtproblematik i nacke och bröstrygg, och ibland gör det sig påmint när jag springer. Då brukar jag köra lite boxslag och axelskakni
Precis som du själv skriver så spänner du dig säkert när du börjar bli trött. Förmodligen drar du upp axlarna.
Har själv smärtproblematik i nacke och bröstrygg, och ibland gör det sig påmint när jag springer. Då brukar jag köra lite boxslag och axelskakni
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 18:40Anders: Här ska du få en övning som egentligen kommer från Pilates och som jag själv kom i kontakt med via ridningen (båda kräver mycket core-styrka!). Bilden är kanske något morbid, men det bjuder jag på! 😉
Tänk dig att du har blivit upphängd i en kött
Anders: Här ska du få en övning som egentligen kommer från Pilates och som jag själv kom i kontakt med via ridningen (båda kräver mycket core-styrka!). Bilden är kanske något morbid, men det bjuder jag på! 😉
Tänk dig att du har blivit upphängd i en kött
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 12:26TAck alla för bra tips.... /Anders 🙂
TAck alla för bra tips.... /Anders 🙂
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 19:55och så ska du aldrig ha tummarna över navelhöjd när du springer
och så ska du aldrig ha tummarna över navelhöjd när du springer
Quote from Funbeat user on 25 April 2010, 19:45aldrig? Jag har oftast mina armar jobbandes i brösthöjd. Skulle aldrig fungera för mig att springa med armarna hängandes efter sidorna. Man springer även med överkroppen 😉 Speciellt i uppförsbackar så märker man av att man tar hjälp av armarna.
aldrig? Jag har oftast mina armar jobbandes i brösthöjd. Skulle aldrig fungera för mig att springa med armarna hängandes efter sidorna. Man springer även med överkroppen 😉 Speciellt i uppförsbackar så märker man av att man tar hjälp av armarna.
Quote from Funbeat user on 25 April 2010, 21:05Jag menar inte hängande utmed sidorna, man jag har fått tipset om att armens pendelrörelse vara så lågt ner för att hålla axlarna avslappnade!
Jag menar inte hängande utmed sidorna, man jag har fått tipset om att armens pendelrörelse vara så lågt ner för att hålla axlarna avslappnade!
Quote from Funbeat user on 25 April 2010, 21:11King Louie har en bra armföring.
http://www.youtube.com/watch?v=4hdrcDDqRHk
King Louie har en bra armföring.
http://www.youtube.com/watch?v=4hdrcDDqRHk