Quote from Guest on 11 August 2010, 21:16ok, lätt att testa, bara ut och simma och jämföra tider - men det blir först nästa vecka. tills dess, vad säger ni där ute, blir dräkten mest ett hinder (dräkten ger lite motstånd för arm och benrörelser) vid bröstsim eller ger den fördel?
ok, lätt att testa, bara ut och simma och jämföra tider - men det blir först nästa vecka. tills dess, vad säger ni där ute, blir dräkten mest ett hinder (dräkten ger lite motstånd för arm och benrörelser) vid bröstsim eller ger den fördel?
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 21:26Ett hinder tycker jag, ett ganska stort hinder dessutom. Ska du simma bröstsim är det en dräkt med korta armar och ben som gäller i så fall. Att simma i heldräkt ger ingen fördel alls som jag ser det. Jag simmar själv i S3.
Ett hinder tycker jag, ett ganska stort hinder dessutom. Ska du simma bröstsim är det en dräkt med korta armar och ben som gäller i så fall. Att simma i heldräkt ger ingen fördel alls som jag ser det. Jag simmar själv i S3.
Quote from j sollerman on 11 August 2010, 21:46På tävling borde det vara förbjudet att simma bröstsim oavsett dräkt..
På tävling borde det vara förbjudet att simma bröstsim oavsett dräkt..
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 21:54Eller så tillåter man sparkar och slag även i de övriga momenten?
Tillför klar mycket mera spänning och tävlande kommer definitivt att hålla 3 meter i sida vid passering med cykel.Edit: Sorry, OT
Eller så tillåter man sparkar och slag även i de övriga momenten?
Tillför klar mycket mera spänning och tävlande kommer definitivt att hålla 3 meter i sida vid passering med cykel.
Edit: Sorry, OT
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 21:56Hi hi hi.
Hi hi hi.
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 22:08Får inte låren/höfterna jobba en del extra genom att simma bröstsim. Även om man nuförtiden bytt bensparksteknik från när jag gick i simskola så får ju benen liksom jobba mot neoprenet och töja ut det vid varje benspark.
Får inte låren/höfterna jobba en del extra genom att simma bröstsim. Även om man nuförtiden bytt bensparksteknik från när jag gick i simskola så får ju benen liksom jobba mot neoprenet och töja ut det vid varje benspark.
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 07:45Jag simmande bröstsim i Vansbro på en timme.
Förvisso i en S2, men kanske kan vara relevant iaf.
Jag simmande bröstsim i Vansbro på en timme.
Förvisso i en S2, men kanske kan vara relevant iaf.
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 09:21Men efter Vansbro ska du inte upp på cykeln och sen ge dig ut och springa så det gör inget att benen är trötta efter simmet 😀
Men efter Vansbro ska du inte upp på cykeln och sen ge dig ut och springa så det gör inget att benen är trötta efter simmet 😀
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 09:41Har simmat Vansbro på dryga 50 med bröstsim (dräkt m korta ben o inga armar), tycker det sliter mest på insidan av knäna.
Simmade uruselt frisim i Kalmar på typ 1.36, och då var det några bröstsimmare som kom in före mig.
Har blivit slagen (dvs fysisk
Har simmat Vansbro på dryga 50 med bröstsim (dräkt m korta ben o inga armar), tycker det sliter mest på insidan av knäna.
Simmade uruselt frisim i Kalmar på typ 1.36, och då var det några bröstsimmare som kom in före mig.
Har blivit slagen (dvs fysisk
Quote from Elias Engqvist on 12 August 2010, 10:51En bröstsimmare sparkar fruktansvärt hårt snett bakåt, en frisimmare pendlar bara upp och ner med fötterna. Det är en väldig skillnad!
Jag fick en spark i huvudet av en bröstsimmare i Vansbro för några år sen och blev alldeles vimmelkantig. Som tur var v
En bröstsimmare sparkar fruktansvärt hårt snett bakåt, en frisimmare pendlar bara upp och ner med fötterna. Det är en väldig skillnad!
Jag fick en spark i huvudet av en bröstsimmare i Vansbro för några år sen och blev alldeles vimmelkantig. Som tur var v